Nowa Benzyna 98+. Co oferuje?
Warter Fuels, po sukcesie swojej 100-oktanowej benzyny, zdecydował się na wprowadzenie nowego produktu – benzyny 98+. To paliwo, dostępne w wersjach zimowej i letniej, ma odpowiednio 98,7 i 98,8 oktanów. Wysoka liczba oktanowa to nie jedyna zaleta nowej benzyny. Dzięki starannie dobranym składnikom, paliwo charakteryzuje się węższym zakresem destylacji, co oznacza mniej ciężkich frakcji i mniejsze zanieczyszczenie silnika.
– Stąd decyzja o zaoferowaniu kolejnej benzyny. Zarówno „100”, jak i „98+” nie tylko wyróżniają się większą – od konkurencyjnych paliw – liczbą oktanową. Nasze benzyny ze względu na dobrane składniki charakteryzuje się węższym zakresem destylacji, dzięki temu, że zawierają mniej ciężkich frakcji w porównaniu ze standardową benzyną samochodową, powoduje mniej zanieczyszczeń, tzw., nagarów pozostających w silniku – wyjaśnia Janusz Pilarczyk, członek zarządu i dyrektor produkcyjno-badawczy Warter Fuels.
Wysokooktanowe paliwa. Nowa moc dla silników
Wprowadzenie benzyny 98+ to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na wysokooktanowe paliwa, które pozwalają na osiągnięcie maksymalnej mocy i wydajności silnika. W porównaniu do standardowych benzyn, takich jak RON 95 i RON 98, nowe paliwa oferują większą moc, choć wzrost ten nie jest jednakowy w całym zakresie prędkości i obrotów silnika.
– Jedno wyjaśnienie na początek: nasze paliwo 98+, w zależności od tego, czy badamy wersję zimową, czy letnią, ma 98,7 i 98,8 oktanów. Odpowiadamy na oczekiwania rynku, który poszukuje wysokooktanowych paliw benzynowych, umożliwiających osiągnięcie maksymalnej mocy wyjściowej i wydajności silnika, co przekłada się na przyspieszenie – dodaje Pilarczyk.
Silniki turbodoładowane o wyższym stopniu sprężania szczególnie korzystają z wysokooktanowych paliw, co uwydatnia różnicę w ich efektywności. Badania pokazują, że benzyna o wyższej liczbie oktanowej może zwiększać moment obrotowy i moc w silnikach z systemem kontroli spalania stukowego.
Klasyczne paliwa w nowej odsłonie
Pomimo trendu elektryfikacji transportu, klasyczne paliwa wciąż mają wiele do zaoferowania. Warter Fuels, produkując benzynę lotniczą AKI93 i rozwijając paliwo E10, pokazuje, że możliwości technologiczne i jakościowe oleju napędowego oraz benzyn bezołowiowych nie zostały jeszcze wyczerpane.
– Rozumiem dyskusje o elektryfikacji transportu, ale wystarczy rzut oka na mapę, żeby się przekonać, że są miejsca, a nawet całe regiony, gdzie przez najbliższe kilkadziesiąt lat to się nie uda lub będzie zwyczajnie nieopłacalne – wyjaśnia Wojciech Okine.
Przyszłość paliw samochodowych
Od 2020 roku Warter Fuels dostarcza kilkaset tysięcy litrów benzyn samochodowych do odbiorców w 120 krajach. Pomimo rosnącego popytu, firma ostrożnie zwiększa swoje zdolności produkcyjne, koncentrując się na dostarczaniu benzyn dla wymagających użytkowników.
– Nie planujemy reorientacji naszych głównych strumieni produktowych. Paliwa do samochodów nadal będą stanowić tylko część z wielu naszych produktów. Widząc z jednej strony rosnący popyt, z drugiej jednak – pewną niestabilność tego rynku, bardzo ostrożnie zwiększamy zdolności produkcyjne – zapewnia Pilarczyk.
Warter Fuels pozostaje liderem w produkcji wysokiej jakości paliw, które spełniają oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Dzięki inwestycjom w nowoczesne technologie i badania, firma jest gotowa sprostać wyzwaniom przyszłości, oferując paliwa, które łączą wydajność z ekologią.
Warter Fuels to wiodący producent i dystrybutor benzyny lotniczej, rajdowej oraz alkilatowej, dostarczanej do ponad 120 krajów na świecie. Zarówno transportem lądowym, jak i morskim.
Zakład produkcyjny w Płocku jest kontynuacją wieloletniej działalności znanej i cenionej spółki OBR zajmującej się produkcją artykułów naftowych, której początki sięgają roku 1962 roku. Dzisiaj Warter Fuels to wiodący producent i dystrybutor benzyn, posiadający nowoczesne zaplecze techniczne i laboratoryjne, umożliwiające dostosowanie oferty do potrzeb klientów branży paliwowej na całym świecie
