Popełniamy mnóstwo błędów we wnioskach do ZUS. Tylko właściwie wypełnione i podpisane są rozpatrywane

Maciej Badowski
Pierwsze świadczenia postojowe zostały wypłacone 15 kwietnia.
Pierwsze świadczenia postojowe zostały wypłacone 15 kwietnia. fot. Lukasz Gdak/ Polska Press
Brak podpisu, błędny numer rachunku czy wpisywanie zamiast wynagrodzenia stawki godzinowej - m.in. takie błędy popełniają przedsiębiorcy, którzy wnioskują o pomoc w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. Wnioski do ZUS można składać elektronicznie ale wyłącznie za pomocą PUE lub papierowo. Od 1 kwietnia przedsiębiorcy złożyli do ZUS ponad milion wniosków o pomoc w ramach tarczy.

- Aż 50 proc. wniosków składanych w formie papierowej zawiera błędy, m.in. brak podpisu. Pojawiają nam się też podpisy „Jan Kowalski”. Prosimy, by nie przepisywać danych z wzorów wniosków, które przygotowaliśmy. Nagle nie staliśmy się Janem K. – powiedziała Polsat News prezes ZUS Gertruda Uścińska.

Brak podpisu powoduje, że wniosek zamiast do realizacji musi zostać uzupełniony. W tym przypadku wszczynane jest postępowanie wyjaśniające. pracownik Zakładu musi skontaktować się z wnioskodawcą i poprosić o złożenie nowego, podpisanego wniosku. Znacznie wydłuża to czas np. wypłaty postojowego czy wydanie decyzji o zwolnienie z opłacania składek.

- Niestety generuje to także dodatkową pracę dla naszych i tak już niezwykle obciążonych pracą specjalistów. Proszę wziąć pod uwagę, że nasi pracownicy także opiekują się dziećmi lub chorują więc pracujemy w mniejszym niż normalnie składzie – wyjaśnia Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.

Przedsiębiorcy często dopisują niepotrzebne informacje we wnioskach w różnych miejscach- informuje rzeczniczka ZUS na Dolnym Śląsku. Do tego dochodzą przypadki w których zamiast wynagrodzenia miesięcznego wpisywana jest stawka godzinowa lub błędny numer rachunku bankowego.

- Dlatego apeluję powoli i starannie wypełniajmy dokumenty. Poprawnie wypełniony i podpisany własnym nazwiskiem dokument jest podstawą do wypłaty pieniędzy na dobrze podany numer konta. Wnioski z błędami wymagają postępowania wyjaśniającego. Musimy zadzwonić, napisać mail, skontaktować się z wnioskodawcą a to trwa – zwraca uwagę rzeczniczka.

Od 1 kwietnia przedsiębiorcy złożyli do ZUS ponad milion wniosków o pomoc w ramach tarczy antykryzysowej. Pierwsze świadczenia postojowe zostały wypłacone 15 kwietnia. Dotyczyło to ponad 86 tys. osób, na których konta trafiło łącznie ponad 172 mln zł.

Obejrzyj wideo:

60 Sekund Biznesu: W branży gastronomicznej mamy do czynienia z kryzysem jakiego nikt jeszcze nie widział

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Te firmy będą zatrudniały w najbliższym czasie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu