Popełniamy mnóstwo błędów we wnioskach do ZUS. Tylko właściwie wypełnione i podpisane są rozpatrywane

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Pierwsze świadczenia postojowe zostały wypłacone 15 kwietnia.
Pierwsze świadczenia postojowe zostały wypłacone 15 kwietnia. fot. Lukasz Gdak/ Polska Press
Udostępnij:
Brak podpisu, błędny numer rachunku czy wpisywanie zamiast wynagrodzenia stawki godzinowej - m.in. takie błędy popełniają przedsiębiorcy, którzy wnioskują o pomoc w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. Wnioski do ZUS można składać elektronicznie ale wyłącznie za pomocą PUE lub papierowo. Od 1 kwietnia przedsiębiorcy złożyli do ZUS ponad milion wniosków o pomoc w ramach tarczy.

- Aż 50 proc. wniosków składanych w formie papierowej zawiera błędy, m.in. brak podpisu. Pojawiają nam się też podpisy „Jan Kowalski”. Prosimy, by nie przepisywać danych z wzorów wniosków, które przygotowaliśmy. Nagle nie staliśmy się Janem K. – powiedziała Polsat News prezes ZUS Gertruda Uścińska.

Brak podpisu powoduje, że wniosek zamiast do realizacji musi zostać uzupełniony. W tym przypadku wszczynane jest postępowanie wyjaśniające. pracownik Zakładu musi skontaktować się z wnioskodawcą i poprosić o złożenie nowego, podpisanego wniosku. Znacznie wydłuża to czas np. wypłaty postojowego czy wydanie decyzji o zwolnienie z opłacania składek.

- Niestety generuje to także dodatkową pracę dla naszych i tak już niezwykle obciążonych pracą specjalistów. Proszę wziąć pod uwagę, że nasi pracownicy także opiekują się dziećmi lub chorują więc pracujemy w mniejszym niż normalnie składzie – wyjaśnia Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.

Przedsiębiorcy często dopisują niepotrzebne informacje we wnioskach w różnych miejscach- informuje rzeczniczka ZUS na Dolnym Śląsku. Do tego dochodzą przypadki w których zamiast wynagrodzenia miesięcznego wpisywana jest stawka godzinowa lub błędny numer rachunku bankowego.

- Dlatego apeluję powoli i starannie wypełniajmy dokumenty. Poprawnie wypełniony i podpisany własnym nazwiskiem dokument jest podstawą do wypłaty pieniędzy na dobrze podany numer konta. Wnioski z błędami wymagają postępowania wyjaśniającego. Musimy zadzwonić, napisać mail, skontaktować się z wnioskodawcą a to trwa – zwraca uwagę rzeczniczka.

Od 1 kwietnia przedsiębiorcy złożyli do ZUS ponad milion wniosków o pomoc w ramach tarczy antykryzysowej. Pierwsze świadczenia postojowe zostały wypłacone 15 kwietnia. Dotyczyło to ponad 86 tys. osób, na których konta trafiło łącznie ponad 172 mln zł.

Obejrzyj wideo:

60 Sekund Biznesu: W branży gastronomicznej mamy do czynienia z kryzysem jakiego nikt jeszcze nie widział

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie