Popularny produkt Orlenu zmieni się radykalnie. Korzysta z niego 5 mln klientów

Marek Knitter
Program lojalnościowy VITAY docelowo ma mieć nawet 10 mln użytkowników
Program lojalnościowy VITAY docelowo ma mieć nawet 10 mln użytkowników fot.spółka
Orlen, wg nowej strategii, skupi się na klientach detalicznych. Ogromną metamorfozę przejdzie znany program VITAY, z którego korzysta 5 mln klientów.

Spis treści

Nowa strategia spółki do 2035 roku w segmencie Consumers & Products zakłada rozszerzenie programu VITAY z którego obecnie korzysta około 5 mln użytkowników.

Orlen zgodnie ze swoją najnowszą strategią zakłada rozszerzenie programu VITAY i pozyskanie do niego aż 10 milionów klientów. Nowa platforma ma zapewnić dostęp do usług i produktów własnych Grupy Orlen oraz partnerów biznesowych.

Spółka chce, aby klienci mogli korzystać z jednolitego ekosystemu do zakupu energii dla domu czy transportu.

Nowa platforma VITAY ma być wspierana przez sztuczną inteligencję

W szczegółowej prezentacji strategii spółka przedstawiła swój plan w trzech krótkich punktach:

  • Stworzenie organizacji zorientowanej na klienta, oferującej zintegrowane portfolio produktów Orlen dla co najmniej 10 mln użytkowników programu lojalnościowego VITAY,

  • Zapewnienie jednego punktu kontaktu dla wszystkich interakcji
 z klientami za pośrednictwem platformy VITAY opartej na rozwiązaniach AI,

  • Rozwój partnerstw w celu zwiększenia oferty platformy VITAY i pozytywnego doświadczenia klienta.

Liczba klientów ma rosnąć skokowo i tak w 2030 ma osiągnąć 8 mln a pięć lat później właśnie 10 mln.

Z opisu można wywnioskować, że prawdopodobnie będzie to swoisty marketplace, gdzie klienci będą mogli wybrać różne produkty i usługi nie tylko pochodzące z płockiego koncernu.

Spółka zakłada, że oferta na nowej platformie docelowo ma być otwarta nie tylko na klienta indywidualnego, ale również dla podmiotów gospodarczych i samorządów.

Więcej prądu w sieci dla samochodów elektrycznych jak i szybkich punktów doładowań

Spółka chce w tym samym segmencie (Consumers & Products) w ramach „Energy as a Service” docelowo na platformie dostarczać dostosowaną do potrzeb klienta konfigurację zestawu produktów energetycznych i okołoenergetycznych takich jak energia elektryczna, instalacje OZE, magazyny energii, pompy ciepła, ładowarki EV.

Orlen zamierza także przyspieszyć rozwój elektromobilności poprzez dostarczenie ponad 1 TWh energii do EV, a także planuje rozbudowę krajowej sieci punktów ultraszybkiego ładowania prądem stałym. Według szacunków firmy, obecnie jest takich 200, ale strategia zakłada, że ta liczby w 2030 roku wrośnie do 2700, a w 2035 roku nawet do 6 000.

Docelowo nowa platforma VITAY ma integrować cztery podstawowe obszary: sprzedaż detaliczną paliw, elektromobilność (m.in. huby szybkiego ładowania), zintegrowaną ofertę w zakresie energii i gazu, a także obszar covenience (ładowarki OEM, usługi kurierskie, cyfrowe stop cafe 3.0).

Od strony finansowej Orlen zakłada, że w 2035 roku EBITDA z tej części działalności będzie wynosić 7,3 mld zł.

Spółka przymierza się do rozstania z Orlen Paczką, szuka odpowiedniego podmiotu

Prezes Orlenu Ireneusz Fąfara poinformował także, że spółka chce zrezygnować z prowadzenia Orlen Paczki. Orlen rozmawia z kilkoma zainteresowanymi podmiotami, a jednym z nich jest Poczta Polska.

Orlen w listopadzie 2020 r. przejął 65 proc. akcji Ruch, spółki będącej obecnie operatorem logistycznym Orlen Paczki, Koncern z Płocka informował pod koniec ubiegłego roku, że w spółce Ruch wdrażane są działania naprawcze, które mają poprawić jej wyniki finansowe.

Grupa Orlen zarządza rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi działalność detaliczną w Europie Środkowej, wydobywczą w Polsce, Norwegii, Kanadzie i Pakistanie, a także zajmuje się produkcją energii, w tym z OZE i dystrybucją gazu ziemnego. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20. Głównym akcjonariuszem spółki jest Skarb Państwa posiadający 49,9 proc. akcji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu