Rekordowa frekwencja w Porcie Lotniczym Lublin
W Porcie Lotniczym Lublin rozpoczął się właśnie szczyt sezonu, podczas którego lotnisko obsłuży 9 kierunków wakacyjnych w tygodniu. Są to zarówno czartery, jak i loty do chorwackiego Splitu oraz Burgas w Bułgarii.
- Już w maju tego roku odczuliśmy skutki rozpoczętego wyjątkowo wcześnie, bo pod koniec kwietnia, sezonu z lotami wakacyjnymi. Zanotowaliśmy 12-procentowy wzrost liczby pasażerów w porównaniu do ubiegłego roku. W kolejnych miesiącach będzie jeszcze lepiej. To efekt naszej oferty wakacyjnej, którą proponujemy. Po tablicach rejestracyjnych samochodów, które parkują wokół terminalu widać, że z naszego lotniska na urlop latają także mieszkańcy ościennych województw, co nas bardzo cieszy, bo działamy na bardzo konkurencyjnym rynku – mówi Andrzej Hawryluk, prezes Portu Lotniczego Lublin.
W tym roku przebojem jest Turcja i loty do Antalyi, gdzie można polecieć teraz pięć razy w tygodniu. Ponadto Grecja (z dwoma kierunkami: Rodos i Kreta), Tunezja (Monastyr) i Egipt (Hurghada).
Wizzair tradycyjnie uruchomił letnie połączenia do Chorwacji i Bułgarii. Dodatkowo nad polskie morze (Gdańsk) i do Włoch (Mediolan) polecimy z liniami lotniczymi Ryanair. Informacje dotyczące oferty połączeń lotniczych dostępne są na stronie Portu Lotniczego Lublin.
Rekordowa strata lotniska w Świdniku
Spółka akcyjna Port Lotniczy Lublin opublikowała sprawozdanie finansowe za ubiegły rok. Z danych wynika, że strata za 2023 rok wyniosła 35,2 mln zł. Oznacza to, że porównując rok do roku, wzrosła o 8,7 proc.
Skąd to wynika?
Piotr Jankowski, rzecznik prasowy PLL jako jeden z powodów, który decydująco wpłynął na stratę, uznaje wysokość stóp procentowych, ponad 20 mln na obligacje, które zostały wydane na budowę lotniska jeszcze przed jego uruchomieniem. Jako kolejny powód wskazuje dwukrotny ustawowy wzrost płacy minimalnej dla pracowników, a co za tym idzie konieczność dostosowania poziomu wynagrodzeń w spółce. Na końcu przytacza koszty usług marketingowych związanych z promocją lotniska i połączeń.
- Lubelskie lotnisko powstało przede wszystkim po to, by zlikwidować barierę komunikacyjną oraz stać się niezwykle ważną dźwignią rozwoju regionu, co udaje się osiągnąć. Należy pamiętać, że PLL jest regionalnym portem, w województwie, które nie należy do najbogatszych, jednak przez ostatnie lata port zaznaczył swoją obecność i potrzebę funkcjonowania w regionie. Wraz ze wzrostem liczby pasażerów poszerzana jest oferta handlowa, co obok wzrostu atrakcyjności samego lotniska, wpływa na wzrost przychodów z działalności pozalotniczej - mówi rzecznik.
W roku ubiegłym spółka zanotowała jednocześnie wzrost przychodów ze sprzedaży o 13,6 proc., porównując do roku poprzedniego. Warto przypomnieć, że PLL rozpoczął także świadczenie usługi cargo. W ubiegłym roku spółka zaczęła budowę nowoczesnego budynku magazynowo-przeładunkowego do świadczenia tego typu usług dla przedsiębiorców i firm z woj. lubelskiego. Inwestycja ma zostać oddana do użytku jesienią tego roku.
- Tłumy na 15. edycji Festiwalu Flaków w Piaskach. Fotogaleria z wydarzenia
- Wiły wianki i wrzucały je do wody. Noc św. Jana w Muzeum Wsi Lubelskiej. Zdjęcia
- Tysiące osób na 30. edycji Święta Roweru w Lubartowie. Zdjęcia
- Dzień Cebularza. Po wypieki z lubelskich piekarni ustawiła się kolejka. Zdjęcia
- "Ludzie topią się w ciszy". Sprawdziliśmy jak wygląda praca w patrolu wodnym
- Rozpoczął się 58. Festiwal Kapel i Śpiewaków Ludowych w Kazimierzu Dolnym. Zdjęcia
