Marcin Jabłoński, marszałek województwa lubuskiego, wyraził publiczne przeprosiny mieszkańcom za problemy związane z połączeniami kolejowymi, w tym częste opóźnienia i odwoływanie pociągów regionalnych przez Polregio. Podkreślił, że spółka od dłuższego czasu tłumaczy te niedociągnięcia awariami taboru.
„Marszałek Marcin Jabłoński ma rację, wskazując na niezadowalającą dotychczasową współpracę z Polregio. Audyt jest w toku, analizujemy cały proces decyzyjny oraz zarządzanie i utrzymanie taboru” – napisał Pietrzykowski.
Prezes dodał, że głównym celem audytu jest wykrycie błędów i ich naprawienie. Nie wyklucza również podjęcia dalszych decyzji w zależności od wyników audytu. Zachęca do cierpliwości do czasu zakończenia kontroli.
Pietrzykowski wskazał, że problemy są wynikiem decyzji zarządczych podejmowanych w latach 2016-2023, przy czym zaznaczył, że naprawa zaniedbań nie nastąpi szybko. Poinformował również o zmniejszeniu liczby taboru o prawie 20% w tym okresie oraz o średnim wieku pojazdów wynoszącym 40 lat.
Podkreślił, że sukces Polregio zależy od pozyskania finansowania na zakup nowoczesnego taboru. Wskazał, że poprzednie zarządy spółki próbowały wdrożyć trzy plany naprawcze dla zakładu lubuskiego, które nie przyniosły oczekiwanych rezultatów.
Prezes informuje, że równolegle do audytu realizowane są prace nad rozwiązaniami doraźnymi i długoterminowymi. W tym celu Polregio podpisało list intencyjny z PKP CARGOTABOR dotyczący utrzymania i diagnostyki taboru kolejowego w Czerwieńsku.
Województwo lubuskie, korzystając z usług Polregio od 2001 roku, jest właścicielem większości pociągów wykorzystywanych do obsługi połączeń regionalnych. Do tej pory samorząd przekazał spółce 24 pojazdy, a Polregio posiada dodatkowo 19 pojazdów. Obecnie w obsłudze linii regionalnych używanych jest 27 pociągów spalinowych i 16 elektrycznych.
Informację o audycie przekazał rzecznik Polregio, Jakub Leduchowski.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
Źródło:
