Startuje telewizyjne show Firmowe Ewolucje. Z firmą z Białegostoku

Maryla Pawlak-Żalikowska
Centrum Druku Futura z Białegostoku będzie pierwszą firmą, która pojawi się w drugiej edycji Firmowych Ewolucji - telewizyjnego show skierowanego do małych i średnich przedsiębiorców.

Jak mówi Artur Radecki, właściciel firmy, zdecydował się na udział w programie, ponieważ zależy mu przede wszystkim na przygotowaniu strategii biznesowej, w tym zarządzania pracownikami, oraz na zwiększeniu sprzedaży przez Internet.

– Oglądałem pierwsza edycję programu i kiedy zimą zobaczyłem, że planowana jest kolejna, postanowiłem się zgłosić – opowiada nam. – Uznałem bowiem, że potrzebuję spojrzenia eksperta z zewnątrz. I bodźca do dalszego rozwoju.

Artur Radecki założył Centrum Druku Futura w 2001 roku. Przedsiębiorstwo oferuje szeroką gamę usług związanych z drukiem cyfrowym i fotografią. Pomysł na biznes zrodził się z pasji właściciela do fotografii. Okazało się jednak, że zamiłowanie do wykonywanego zawodu to nie wszystko w biznesie. Jak przyznaje przedsiębiorca, tak to już jest, że gdy początkowo jednoosobowa firma zaczyna się rozwijać, tworzący ją zespół rośnie (w tym wypadku do ośmiu osób), właściciel musi szukać dla niej nowych dróg rozwoju i jednocześnie poradzić sobie z podziałem zadań wśród swoich ludzi.

Po zgłoszeniu się do Firmowych Ewolucji białostoczanin odbył szereg rozmów z ekspertami. Diagnozowali sytuacje Futury, a następnie wskazali kilka dróg dalszego rozwoju.
Odcinek „Firmowych Ewolucji” z udziałem Centrum Druku Futura mieszczącego się w centrum Białegostoku zostanie wyemitowany na antenie TVP1 we wtorek, 6 września, o godz. 22.50.

Widzowie programu będą mogli obserwować, jak sytuację przedsiębiorstwa Artura Radeckiego analizuje zespół doświadczonych ekspertów: Cezary Szymanek, redaktor naczelny Bloomberg Businessweek Polska i magazynu Sukces, Katarzyna Twarowska, trener biznesu i prezes ProfiLab oraz Wojciech Dembiński, dyrektor programu Santander Advance w Banku Zachodnim WBK. To oni uznali, że białostockie Centrum Druku zmaga się z trudnościami, które są charakterystyczne dla małych firm z branży poligraficznej.

Wśród najważniejszych, zdiagnozowanych przez ekspertów „Firmowych Ewolucji” znajdują się: duża konkurencja, brak kompleksowej strategii biznesowej oraz słabe zarządzanie, w szczególności zespołem pracowników.

Pod wpływem tych analiz Artur Radecki przeprofilował nieco Futurę (będziemy mogli obserwować tę metamorfozę). Jednym z nowych rozwiązań jest uruchomienie strony e.futura.pl na wydruki reklamowe. Zgodnie z zaleceniami ekspertów firma zacieśniła też kontakty z jedną z organizacji biznesowych w Białymstoku, dla której członków założyła konta predefiniowane z rabatami.

– Założyliśmy też serwis wydrukujfotografie.pl, na którego wypromowaniu szczególnie mi zależało – opowiada Artur Radecki. - To bezobsługowa platforma umożliwiająca fotografom zarabianie na sprzedaży ich zdjęć. Z doświadczenia wiem, że wielu spośród nich kocha fotografować, a potem chętnie by sprzedało swoje prace, ale nie wiedzą, jak i gdzie. Mogą to teraz zrobić właśnie za pośrednictwem naszego serwisu. Dodają tam swoje zdjęcia, ustalają honorarium, opcje wydruku czy oprawy, a potem, gdy zdjęcia będą się sprzedawały, odbierają swoje honorarium. Serwis ruszył tydzień temu. I jest jednym z efektów ewolucji, które będzie już można oglądać w programie.

***********
Z najnowszego raportu KPMG (międzynarodowa sieć firm audytorsko-doradczych) „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce” wynika, że polska branża poligraficzna rośnie. W 2015 roku produkcja sprzedana tego sektora wyniosła 13,9 mld zł, co oznacza dynamikę na poziomie 6,6 proc. w porównaniu do poprzedniego roku1. Zdaniem ekspertów, w kolejnych latach można spodziewać się dalszego, stabilnego wzrostu produkcji sprzedanej sektora. W 2016 roku jej wartość może sięgnąć 14,5 mld zł.

Przedsiębiorcy zainteresowani wsparciem różnych aspektów swojej działalności, oprócz śledzenia losów bohaterów programu, powinni zajrzeć również na stronę: https://firmoweewolucje.bzwbk.pl/. To właśnie tam na bieżąco uzupełniane są informacje dotyczące najlepszych rozwiązań pomagających zwalczyć powtarzające się trudności z funkcjonowaniem małego i średniego biznesu.

Druga edycja telewizyjnego show „Firmowe Ewolucje” składa się z 10 odcinków, które będą emitowane od 6 września br. w każdy wtorkowy wieczór na antenie TVP1. Bohaterami dziewięciu odcinków będą przedsiębiorcy zajmujący się drukiem, produkcją rolną, drukiem 3D, produkcją lodów naturalnych, usługami szkoleniowymi dla biznesu, edukacją przedszkolną, produkcją odzieży szytej na miarę, produkcją lamp architektonicznych oraz wytwórstwem przyborów laboratoryjnych.

Widzowie zobaczą, jak firmy funkcjonują „od środka” – ich problemy, potrzeby, ale także wartości i strategie rozwoju. Natomiast trójka ekspertów udzieli właścicielom praktycznych porad i wskazówek. W ostatnim finałowym odcinku eksperci wyłonią firmę, która w najefektywniejszy sposób wprowadziła zaproponowane przez nich zmiany. Zwycięzca otrzyma nagrodę finansową w wysokości 100 tys. zł.

Mecenasem projektu i fundatorem nagrody jest Bank Zachodni WBK.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Startuje telewizyjne show Firmowe Ewolucje. Z firmą z Białegostoku - Kurier Poranny

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu