Podwyższenie oceny ogólnej to zasługa wzrostu w przyznanej Enerdze punktacji cząstkowej, z 53 na 63 punkty. Możliwych łącznie jest 100 punktów. Wpływ na sukces miała realizacja celów w obszarze ESG: środowiska, ładu korporacyjnego i kwestii społecznych.
Nie bez znaczenia są też Strategiczny Plan Rozwoju i nowa polityka klimatyczna. Energa zmniejszyła swoją zależność od paliw kopalnych, zgodnie z planem dekarbonizacji, a jej działalność w zakresie dystrybucji energii elektrycznej została uznana za zgodną z unijną taksonomią. Efekt? Wysoka punktacja dla działalności biznesowej.
W profilu społecznym agencja dostrzegła zaś m.in. zmniejszenie negatywnego wpływu zewnętrznego ryzyka i incydentów z udziałem Grupy Energa.
Rankingi ESG pozwalają określić zaangażowanie danego podmiotu gospodarczego w zakresie ochrony środowiska, spraw społecznych i ładu korporacyjnego, a także zwracają uwagę na integrację tych kwestii w sposobie zarządzania.

Nowy wyższy rating wydany przez Sustainable Fitch to kolejny dowód na zaangażowanie Grupy Energa w zrównoważony rozwój i transformację energetyczną. W październiku br. na kolejny rok przedłużyła wpis do rejestru systemu ekozarządzania i audytu EMAS (Eco-Management and Audit Scheme). Energa SA widnieje w EMAS od 2016 r., a cała Grupa jest reprezentowana w rejestrze przez aż 16 spółek. To jedyna tak liczna reprezentacja w EMAS wśród polskich grup energetycznych, czytamy w komunikacie firmy.
Sam system EMAS to promowany przez Komisję Europejską sposób na wiarygodne raportowanie środowiska. Można nie tylko osiągać cele biznesowe, ale też uwzględniać aspekty środowiskowe i energetyczne.
Źródło: Energa
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
