9 z 17
Wielkość wózków sklepowych...
fot. unsplash.com

Wielkość wózków sklepowych
Sklepy stosują prosty mechanizm psychologiczny - poczucie satysfakcji klientów. Satysfakcja rośnie w miarę dokładania kolejnych produktów i zapełniania wózka. Pusty wózek czy koszyk może powodować u klientów poczucie frustracji i braku spełnienia. Z tego powody wielkość wózków sklepowych wzrosła co najmniej kilkukrotnie od chwili, gdy zostały one wprowadzone do marketów. Duży wózek dłużej wydaje się być pusty niż mały koszyk.

10 z 17
Rozmieszczenie produktów w sklepie...
fot. unsplash.com

Rozmieszczenie produktów w sklepie
Aby kupić najpotrzebniejsze produkty, często trzeba przemierzyć cały supermarket. To kolejna ze sklepowych sztuczek. Chodzi o to, by w trakcie przemierzania kolejnych alejek sklepowych w poszukiwaniu produktów z listy, klient impulsywnie dołożył do koszyka dodatkowe rzeczy, które mija po drodze. Supermarkety często celowo przekładają towary w inne miejsca, by klient nie robił zakupów na pamięć.

11 z 17
Końcówka 99 groszy...
fot. unsplash.com

Końcówka 99 groszy
Zamiast 8 zł - 7,99 - to sztuczka znana i stosowana przez sklepy od dawna. Okazuje się jednak, że podświadomość i tak daje się na nią nabrać. Zdaniem ekspertów, pozytywne postrzeganie takich cen ma związek z lewą półkulą mózgu i emocjonalnym podejściem do zakupów. Dla mózgu znaczenie ma nawet krój i rozmiar czcionki, którą została zapisana cena.

12 z 17
Ceny produktów warto porównać w kilku sklepach...
fot. unsplash.com

Ceny produktów warto porównać w kilku sklepach
Zanim uwierzymy w "ofertę dnia", "wyjątkową okazję" czy "super obniżkę", warto sprawdzić ceny produktu w innych sklepach lub na portalach. Może się okazać, że wcale nie trafiło się na specjalną promocję, a interesujący nas artykuł występuje w podobnej cenie w wielu miejscach, nie tylko czasowo.

Pozostały jeszcze 4 zdjęcia.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Rowery dają zarobić. Niemiecki lider ze świetnymi wynikami w Polsce

Rowery dają zarobić. Niemiecki lider ze świetnymi wynikami w Polsce

Polska przed wielką szansą. Takiej inwestycji jeszcze nie było

Polska przed wielką szansą. Takiej inwestycji jeszcze nie było

Tusk na EFNI: Czas na repolonizację polskiej gospodarki

Tusk na EFNI: Czas na repolonizację polskiej gospodarki

Zobacz również

Lokal Trends wytycza kierunki. Dwa pomorskie miasta nagrodzone za finanse

Lokal Trends wytycza kierunki. Dwa pomorskie miasta nagrodzone za finanse

Polska przed wielką szansą. Takiej inwestycji jeszcze nie było

Polska przed wielką szansą. Takiej inwestycji jeszcze nie było