
Wielkość wózków sklepowych
Sklepy stosują prosty mechanizm psychologiczny - poczucie satysfakcji klientów. Satysfakcja rośnie w miarę dokładania kolejnych produktów i zapełniania wózka. Pusty wózek czy koszyk może powodować u klientów poczucie frustracji i braku spełnienia. Z tego powody wielkość wózków sklepowych wzrosła co najmniej kilkukrotnie od chwili, gdy zostały one wprowadzone do marketów. Duży wózek dłużej wydaje się być pusty niż mały koszyk.

Rozmieszczenie produktów w sklepie
Aby kupić najpotrzebniejsze produkty, często trzeba przemierzyć cały supermarket. To kolejna ze sklepowych sztuczek. Chodzi o to, by w trakcie przemierzania kolejnych alejek sklepowych w poszukiwaniu produktów z listy, klient impulsywnie dołożył do koszyka dodatkowe rzeczy, które mija po drodze. Supermarkety często celowo przekładają towary w inne miejsca, by klient nie robił zakupów na pamięć.

Końcówka 99 groszy
Zamiast 8 zł - 7,99 - to sztuczka znana i stosowana przez sklepy od dawna. Okazuje się jednak, że podświadomość i tak daje się na nią nabrać. Zdaniem ekspertów, pozytywne postrzeganie takich cen ma związek z lewą półkulą mózgu i emocjonalnym podejściem do zakupów. Dla mózgu znaczenie ma nawet krój i rozmiar czcionki, którą została zapisana cena.

Ceny produktów warto porównać w kilku sklepach
Zanim uwierzymy w "ofertę dnia", "wyjątkową okazję" czy "super obniżkę", warto sprawdzić ceny produktu w innych sklepach lub na portalach. Może się okazać, że wcale nie trafiło się na specjalną promocję, a interesujący nas artykuł występuje w podobnej cenie w wielu miejscach, nie tylko czasowo.