
Oferty multi-buy
Oferty typu "Kup 3, zapłać za 2" to psychologiczna sztuczka, która oszukuje klientów. Mózg wychwytuje taką ofertę jako wyjątkową okazję, a tak naprawdę zysk jest minimalny lub zerowy. Często klient rzeczywiście nie płaci więcej, ale też nie oszczędza. A sklep właśnie sprzedał trzy produkty zamiast jednego.

Promocja tylko wybranych produktów
"Wielka wyprzedaż artykułów", "drugi produkt za pół ceny" - takie hasła brzmią zachęcająco? Często okazuje się jednak, że promocja dotyczy jedynie wybranych produktów lub towarów konkretnej marki, a nie całego asortymentu sklepu. Chwytliwe hasła reklamowe mają być przynętą do zrobienia zakupów, nie tylko okazyjnych.

Drobne produkty impulsowe
Zakupy impulsywne to zakupy "od pierwszego wejrzenia", dokonywane spontanicznie, bez zastanowienia, pod wpływem nagłej silnej potrzeby kupienia czegoś, czego kupujący nie potrafi sobie odmówić. Bardzo istotnym jej elementem jest ekspozycja tzw. produktów impulsowych.
Niektóre sklepy umieszczają w pobliżu większych produktów małe przedmioty i gadżety, które wygląda jak okazja.

Ułożenie produktów na półkach w sklepie
Produkty na półkach sklepowych nie są ułożone przypadkowo. Najdroższe produkty znajdują się na wysokości oczu, ponieważ klientom często nie chce się schylać się do najniższych półek. Dlatego właśnie w środkowej części regałów sklepowych rozłożone są drogie i markowe produkty a także produkty z najwyższą marżą.