1 z 17
Przewijaj galerię w dół
Supermarkety stosują liczne sztuczki psychologiczne, żeby...
fot. unsplash.com

Supermarkety stosują liczne sztuczki psychologiczne, żeby klienci kupowali więcej i chętniej a dzięki temu żeby zostawiali w sklepach więcej pieniędzy.

Jakie triki marketingowe stosują sklepy? Oto lista najczęściej wykorzystywanych sztuczek w sklepach. Poznaj je teraz w naszej galerii >>>>>

2 z 17
Sklep jak labirynt...
fot. pixabay.com

Sklep jak labirynt
Niektóre sklepy przypominają labirynt, zaprojektowany tak, aby kupujący przemierzając alejki mógł zobaczyć wszystko, co jest w ofercie.

3 z 17
Relaksująca muzyka, odcięcie klientów od świata...
fot. unsplash.com

Relaksująca muzyka, odcięcie klientów od świata
W supermarketach zwykle cicho gra spokojna, wyciszająca muzyka. Wszystko po to, by klienci poczuli się zrelaksowani i byli w dobrym nastroju. Dzięki temu zwalniają tempo, wolniej spacerują po sklepie i równocześnie zauważają więcej produktów na półkach i są skłonni wydać większą sumę pieniędzy.
Podobnie jak kasyna, salony wystawowe i hale targowe, niektóre supermarkety nie mają okien. Klienci tracą więc poczucie czasu i przestrzeni, zatracają się w pewien sposób i są skupieni na najważniejszym zadaniu - na robieniu zakupów.

4 z 17
Moc zapachu...
fot. Wojciech Wojtkielewicz

Moc zapachu
Zapach jest niezwykle skuteczny w przywoływaniu miłych wspomnień. W ten sposób sklepy łączą to, co powinno być najbardziej bolesną częścią zakupów (płacenie za nie) z kojącym zapachem pysznego domowego wypieku. Zapach pieczywa ma zatem ułatwiać dokonywanie decyzji zakupowych i sprawić, że poczujemy się wyjątkowi i nagrodzeni.

Dodatkowo nic tak nie pobudza apetytu jak zapach świeżego pieczywa. W głodni klienci są w stanie kupić więcej. Za sprawą świeżo wyjętych z pieca pachnących wypieków, sklepy starają się więc zachęcić do większych zakupów.

Pozostało jeszcze 12 zdjęć.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Jesteśmy w okresie przedwojennym. Cyberczołgi są tuż za rogiem

Jesteśmy w okresie przedwojennym. Cyberczołgi są tuż za rogiem

Węgiel odchodzi, a Śląsk rośnie – na EKG o energetycznych przemianach regionu

Węgiel odchodzi, a Śląsk rośnie – na EKG o energetycznych przemianach regionu

Atom niezbędny dla bezpieczeństwa i taniej energii. "To szansa dla regionu"

Atom niezbędny dla bezpieczeństwa i taniej energii. "To szansa dla regionu"

Zobacz również

Stoisko Dziennika Zachodniego centrum debat na Europejskim Kongresie Gospodarczym

Stoisko Dziennika Zachodniego centrum debat na Europejskim Kongresie Gospodarczym

"Zwinny jak rower, pojemny jak van". W Katowicach zadebiutował elektryczny pojazd

"Zwinny jak rower, pojemny jak van". W Katowicach zadebiutował elektryczny pojazd