"To co zakazane, jest najbardziej pociągające". Już wkrótce będziesz mógł zostać dilerem narkotyków. Twórcom gry doradzał znany raper

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Zadaniem grającego będzie przetwarzanie produktów, kontakt z dostawcami, rozbudowa produkcji, strategiczne zawieranie sojuszy, planowanie dostaw czy obserwacja zachowań patroli policyjnych.
Zadaniem grającego będzie przetwarzanie produktów, kontakt z dostawcami, rozbudowa produkcji, strategiczne zawieranie sojuszy, planowanie dostaw czy obserwacja zachowań patroli policyjnych. fot. Krzysztof Kapica/ Polska Press
Wkrótce będziesz mógł przenieść się w świat ciemnych zaułków, podejrzanych podwórek i szemranych osób, gdzie z pozycji osiedlowego dealera będziesz mógł stać się narkotykowym bossem. - Patrząc na to co się dzieje obecnie w szeroko rozumianej „rozrywce” nie ma już takich oporów jak były kiedyś. Producenci pozwalają sobie na dużo więcej, dając przy tym m.in. większe doznania dotyczące fabuły - mówi AIP kontrowersyjny raper Małolat, który doradzał twórcom gry Drug Dealer Simulator.

- Przez mojego przyjaciela z podwórka poznałem Mateusza Wcześniaka, który jest prezesem spółki Movie Games. Okazało się, że Mateusz znał już moją twórczość i zaproponował mi konsultacje do gry Drug Dealer Simulator, ze względu na to o czym opowiadałem w swoich utworach 15 lat temu na płycie Małolat& Ajron „W pogoni za lepszej jakości życiem”- tłumaczy w rozmowie z AIP raper Małolat.

Za sprawą gry Drug Dealer Simulator z pozycji osiedlowego dealera będziemy dążyć do pozycji narkotykowego bossa. Na drodze gracza staną zarówno służby specjalne, jak i konkurencja.

- Jesteś dilerem narkotyków, możesz ,,budować swoją karierę w tej branży’’. Oczywiście wiąże się to ze wszystkimi konsekwencjami tego „zawodu”. Można zdobyć duże pieniądze, można być kimś naprawdę ważnym, ale można też trafić do więzienia - dodaje.

Zadaniem grającego będzie więc zarówno przetwarzanie produktów, kontakt z dostawcami, zarządzanie zasobami i rozbudowa produkcji, ale także strategiczne zawieranie sojuszy, planowanie dostaw czy obserwacja zachowań patroli policyjnych. Dodatkowo grający musi strategicznie unikać uwagi DEA – Drug Enforcement Administration, amerykańskiej agencji rządowej zajmującej się walką z narkotykami.

- Tematyka gry i przedstawiony w niej świat nie są mi obce. Jeden z solowych debiutów odsłaniał kulisy mojej osobistej historii, w której występowałem w podobnej roli - mówi raper.

Jednak jak tłumaczą osoby odpowiedzialne za ten projekt, celem gry nie jest zachęcanie nikogo do stania się dealerem. Gra pokazuje do czego takie postępowanie może doprowadzić.

- To jest forma rozrywki. Obecnie mamy do czynienia z sytuacją gdzie zatarły się granice tego złego i dobrego bohatera. Wręcz odnoszę wrażenie, że ta negatywna postać w grze, serialu czy w filmie jest często dla ludzi bohaterem. Oglądając serial bądź grając w grę możemy się identyfikować z taką postacią, która ma dobre i złe cechy. Biorąc pod uwagę wszystkie największe seriale, to najczęściej są oparte o złe wydarzenia i złych bohaterów, których jednocześnie da się jednak lubić. Dzisiaj nie mamy Jamesa Bonda, który ściga przestępców, tylko przestępców którzy mają w sobie pierwiastek dobroci- tłumaczy Małolat.

- Charakterystyką, która przyciąga widzów i graczy do produkcji „okołonarkotykowych” (Narcos, Dope, Breaking Bad) nie są narkotyki czy przestępczość sama w sobie, a abstrakcja i dreszczyk świata, który się wokół nich obraca. Nieustanna presja, ostrożność działań, taktyczne unikanie uchwycenia, wielkie pieniądze, niebezpieczeństwo i adrenalina. Taka mieszanka doprowadza do wytworzenia ludzi, okoliczności czy wydarzeń wręcz czasem niewyobrażalnych. Postanowiłem wykorzystać ten unikalny setting i doprawiając go garścią czarnego humoru dostarczyć fanom coś świeżego. Coś, co mam nadzieję, zapamiętają na dłużej– mówi Rafał Pęcherzewski, główny projektant gry.

- Czy produkcja zachęci do wkroczenia na tę drogę? Nie możemy brać odpowiedzialności za takie rzeczy. To tak jak w muzyce, tworząc ją, nie biorę odpowiedzialności za to czy moi słuchacze będą podążać za tym co im przedstawiam. Jest to gra i wirtualny świat, więc traktuję to jako jedną z dostępnych form rozrywki- mówi Małolat.

Patrząc na to co się dzieje obecnie w szeroko rozumianej „rozrywce” nie ma już takich oporów jak były kiedyś. Producenci pozwalają sobie na dużo więcej. Wydaje mi się, że wynika to z potrzeb człowieka. Dzisiaj potrzebujemy innej formy rozrywki niż kiedyś. Chcemy poczuć to ryzyko, którego prawdopodobnie nigdy byśmy nie doznali i nigdy nie zdecydowalibyśmy się na takie coś w realnym życiu - podsumowuje raper.

Premiera gry w wersji na PC pojawi się już niebawem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Sztuczna inteligencja pomoże stacjom radiowym?

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie