Imponujące wyniki finansowe
Rok 2024 okazał się przełomowy dla Movie Games pod względem wyników finansowych. Przychody netto spółki wyniosły 13,3 mln zł, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu do 4,264 mln zł w roku 2023. Wskaźnik EBIDTA, który jest miarą zysku z działalności operacyjnej powiększonego o amortyzację, osiągnął poziom ponad 5,8 mln zł. To ogromna poprawa w stosunku do straty na poziomie 1,7 mln zł odnotowanej rok wcześniej.
Jednym z kluczowych czynników wpływających na te wyniki była premiera Drug Dealer Simulator 2, która sprzedała się o kilkadziesiąt procent lepiej niż jej poprzedniczka. Wzrost zainteresowania grą przełożył się na większe przychody, a także na wzrost liczby graczy jednocześnie korzystających z tej produkcji o 21 proc. w porównaniu do pierwszej części.
Strategiczne decyzje i optymalizacja
W roku 2024 Movie Games skupiło się na realizacji założeń strategicznych zdefiniowanych w 2022 roku. Spółka zidentyfikowała swoje mocne strony i przewagi konkurencyjne, co pozwoliło na skuteczne wdrożenie planów rozwoju. Kluczowym elementem tej strategii była optymalizacja grupy kapitałowej, która zakładała bliższą współpracę opartą na synergii oraz ograniczenie powiązań z podmiotami o marginalnym charakterze.
Koszty związane z usługami obcymi wyniosły 4,798 mln zł, co było związane m.in. z księgowaniem prowizji dla Epic Games oraz udziałem w zyskach developerów. Koszty marketingowe wyniosły 1,157 mln zł, a koszty developerskie związane z popremierowym wsparciem Drug Dealer Simulator 2 to 243 tys. zł.
– Wynagrodzenie dla developerów za wykonanie pracy jest niższe z uwagi na gwarantowany udział w zyskach. Ich udział w zyskach ze sprzedaży księgowany jest jako usługa obca, podobnie jak procent należny firmie Epic, twórcom silnika Unreal Engine. Korzystanie z tego silnika objęte jest opłatą w wysokości 5 proc. przychodów od kwoty przychodów przekraczającej 1 mln USD. Osiągnięcie tego progu dla twórców indie jest niejednokrotnie wyznacznikiem sukcesu, jako że niewielki odsetek gier notuje sprzedaż obligującą do płacenia prowizji Epic – skomentowała Agnieszka Hałasińska, wiceprezes zarządu Movie Games.
Plany na przyszłość
Movie Games ma ambitne plany na rok 2025, które obejmują rozwój na platformach konsolowych oraz wprowadzenie nowych projektów. Spółka planuje premiery takich tytułów jak Drug Dealer Simulator na PlayStation 5, Drug Dealer Simulator 2 na Xbox i PlayStation 5, a także pełnej wersji Beyond Sunset na PC. W planach jest również konsolowa wersja Brewpub Simulator, dodatek do DDS2: Casino DLC oraz aktualizacje do DDS1 i DDS2.
– Rok 2024 przyniósł pierwsze efekty dążenia do długofalowych, strategicznych celów, potwierdzając zarazem słuszność naszych założeń. Drug Dealer Simulator 2 oraz niedawna, bardzo udana premiera części pierwszej na Xbox, pokazują, że daleko nam do “szklanego sufitu” dla serii. Dostrzegamy mnóstwo miejsca na dalszy rozwój IP, niekoniecznie w jednym kierunku. Wkraczamy zarazem na platformy konsolowe z wieloma naszymi tytułami, co może docelowo wyraźnie przeskalować nasze przychody – komentuje Mateusz Wcześniak, prezes zarządu Movie Games.
– W połączeniu z dokonaną optymalizacją grupy kapitałowej, której założeniem jest bliższa współpraca oparta na synergii i ograniczeniu powiązań z podmiotami, z którymi kontakt ma marginalny charakter, sądzę, że obserwujemy dopiero początek pozytywnych zmian, których pogłębienie nadejdzie z kolejnymi premierami i aktualizacjami istniejących gier – dodaje.
Nowe kierunki rozwoju
Spółka nieustannie bada nowe kierunki rozwoju, szczególnie w kontekście IP Drug Dealer Simulator. Movie Games rozwija kompetencje w obszarze konsol, co może przyczynić się do dalszego wzrostu przychodów i umocnienia pozycji na rynku.
W planach jest także oficjalna zapowiedź Road Truckers 2 (tytuł roboczy) na PC i PlayStation 5 oraz inne, jeszcze niekomunikowane działania. Movie Games S.A. stawia na innowacyjność i rozwój, co pozwala jej na utrzymanie konkurencyjności w dynamicznie zmieniającym się rynku gier komputerowych.
O Movie Games
Movie Games to wywodzący się z Polski globalny wydawca gier wideo. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w 2018 r., zaś w styczniu 2023 r. przeniosła notowania na rynek główny GPW. Głównym udziałowcem jest Mateusz Wcześniak Fundacja Rodzinna posiadający 10,02 proc. akcji.
