Zmiana nazwy znanej sieci. Nadszedł nowy rozdział dla firmy

Barbara Wesoła
Opracowanie:
Decyzja o zmianie jest również wyrazem dążenia do stworzenia spójnej i rozpoznawalnej marki na rynku międzynarodowym.
Decyzja o zmianie jest również wyrazem dążenia do stworzenia spójnej i rozpoznawalnej marki na rynku międzynarodowym. Fot. Andrzej Banas/Polska Press
Po ponad stu latach działalności znana polska marka hotelarska Orbis przechodzi strategiczną transformację. Zmiana nazwy jest częścią szeroko zakrojonej europejskiej strategii właściciela, którym od roku 2020 jest grupa AccorInvest, i otwiera nowy etap w historii firmy.

Spis treści

Transformacja Orbis

Orbis, od momentu przejęcia przez AccorInvest w 2020 roku, rozpoczął intensywną transformację. Celem tych działań było umocnienie pozycji lidera w Europie oraz zwiększenie efektywności operacyjnej. Grupa AccorInvest, jako właściciel, postanowiła zmienić nazwę Orbis na Essendi, co jest częścią szerszej strategii ujednolicenia działalności na rynku europejskim.

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez firmę, Essendi koncentruje się na najbardziej dochodowych aktywach w Europie, szczególnie w segmencie ekonomicznym i midscale.

Firma optymalizuje swój portfel hoteli poprzez dynamiczne zarządzanie aktywami, co obejmuje przejęcia, renowacje, sprzedaże i zamiany. Na koniec 2024 roku wartość portfela hoteli grupy Essendi została oszacowana na 7,8 miliarda euro, a przychody wzrosły do 4 miliardów euro, co stanowi wzrost o 3,1 procent w porównaniu do poprzedniego roku.

Zrównoważony rozwój i innowacje

Essendi nie tylko koncentruje się na wzroście finansowym, ale także na zrównoważonym rozwoju. Firma zobowiązała się do redukcji emisji CO2 o 50 procent do 2030 roku oraz osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Plan ESG Essendi obejmuje również dążenie do tego, aby 100 procent hoteli w portfolio posiadało certyfikat Green Key, co jest dowodem na ich zaangażowanie w promowanie ekologicznych praktyk w branży hotelarskiej.

- Zmiana tożsamości to ukoronowanie naszej transformacji i otwarcie nowego rozdziału w historii grupy. Dzięki zaangażowaniu naszych zespołów osiągnęliśmy konkretne rezultaty: umocniliśmy naszą pozycję lidera w Europie, zoptymalizowaliśmy nasz portfel, zwiększyliśmy rentowność i ustabilizowaliśmy sytuację finansową - podkreślił cytowany w komunikacie Essendi prezes zarządu firmy Gilles Clavié.

Historia marki Orbis

Marka Orbis została założona w 1920 roku we Lwowie jako Polskie Biuro Podróży Orbis. W 1951 roku do firmy dołączyły pierwsze hotele, co zapoczątkowało rozwój marki w sektorze hotelarskim. W czasach PRL był niemal monopolistą w obsłudze turystyki zagranicznej i zarządzał siecią luksusowych hoteli. Po transformacji ustrojowej przeszedł proces prywatyzacji, związał się z grupą Accor, a od 2020 roku działał jako część AccorInvest, koncentrując się na nieruchomościach hotelowych.

Obecnie Essendi posiada 576 hoteli w 24 krajach, a w skład firmy wchodzą takie marki jak ibis, Novotel czy Mercure. Firma zatrudnia około 20 tysięcy pracowników i jest jednym z większych graczy na rynku hotelarskim w Europie.

Jak poinformowała firma, zmiana nazwy nie oznacza zerwania z dotychczasowym dorobkiem. „Stanowi kolejny krok w rozwoju, realizowany w oparciu o te same wartości, zespół i know-how wypracowane przez lata. Nowa tożsamość to część transformacji rozpoczętej w 2020 roku, której celem jest dalsze umacnianie pozycji lidera odpowiedzialnego hotelarstwa w Europie”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu