Ubezpieczyciele notują wzrost zgłoszeń szkód. Nawet 300 proc.

Maciej Badowski
Opracowanie:
Ubezpieczyciele rozpoczęli obsługę wypłat odszkodowań w związku z powodzią na południowym zachodzie Polski. Firmy wprowadzają uproszczone procedury obsługi i szybsze ścieżki wypłaty odszkodowań.
Ubezpieczyciele rozpoczęli obsługę wypłat odszkodowań w związku z powodzią na południowym zachodzie Polski. Firmy wprowadzają uproszczone procedury obsługi i szybsze ścieżki wypłaty odszkodowań. Pawel Relikowski/ Polska Press
Firmy ubezpieczeniowe zmagają się z gwałtownym wzrostem liczby zgłoszeń szkód po ostatnich powodziach na południowym zachodzie Polski. Warta odnotowała wzrost zgłoszeń o 300 proc., a Link4 wprowadza uproszczone procedury dla poszkodowanych, co świadczy o znacznym wpływie żywiołów na sektor ubezpieczeń.

Reakcje firm ubezpieczeniowych na powódź

W związku z niedawnymi powodziami na południu Polski, firmy ubezpieczeniowe zarejestrowały znaczny wzrost liczby zgłoszeń szkód. Firma Warta poinformowała o trzykrotnym wzroście zgłoszeń szkód z indywidualnych ubezpieczeń majątkowych w porównaniu do zwykłej aktywności.

Z kolei Link4 zauważył kilkukrotnie większą liczbę zgłoszeń niż w poprzednim tygodniu, co skłoniło firmę do uruchomienia szybkiej ścieżki obsługi dla poszkodowanych przez powódź, minimalizując formalności do podania czterech podstawowych informacji.

Link4 zapewnił również możliwość otrzymania zaliczki na poczet odszkodowania tego samego dnia. W przypadku bardziej skomplikowanych spraw, czas oczekiwania na odszkodowanie może się wydłużyć, jednak firma stara się maksymalnie przyspieszyć ten proces.

Opcje ubezpieczenia i wypłaty odszkodowań

Firmy ubezpieczeniowe oferują różne opcje ubezpieczeń, które mogą obejmować ochronę przed powodzią. W Link4, ubezpieczenie od zdarzeń losowych, w tym powodzi, jest standardową opcją w umowach od wszelkiego ryzyka, chyba że nieruchomość znajduje się w strefie zwiększonego ryzyka. W takim przypadku, ochrona przed powodzią może być dodana na wniosek klienta za dodatkową składkę.

Jeśli chodzi o pojazdy, polisy Auto Casco zapewniają ochronę przed szkodami wynikającymi z powodzi, z opcją wypłaty odszkodowania w przypadku całkowitego zniszczenia pojazdu lub jego utraty.

Postępowanie firm w obliczu zwiększonej liczby zgłoszeń

Warta, podobnie jak inne firmy, zarejestrowała znaczny wzrost zgłoszeń szkód, wprowadzając jednocześnie uproszczone procedury dotyczące wymaganych dokumentów i zwiększając kompetencje decyzyjne opiekunów szkód. Firma podkreśla, że w prostych przypadkach decyzje mogą być podejmowane na podstawie zdjęć, co przyspiesza proces likwidacji szkód.

Allianz Polska i Generali również odnotowały wzrost liczby zgłoszeń i wprowadziły udogodnienia dla klientów, takie jak możliwość zgłaszania szkód online czy wysyłanie rzeczoznawców w teren, aby wspierać klientów z większymi szkodami.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

Źródło:

Polska Agencja Prasowa
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Najem krótkoterminowy - czy zmienią się zasady?

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu