Za przyjętym przez wierzycieli układem opowiedziało się ponad 300 wierzycieli, którzy łącznie dysponowali sumą ponad 93 proc. głosujących wierzytelności.
- Dziękujemy wszystkim wierzycielom za okazane nam zaufanie, bez którego skuteczna restrukturyzacja spółki nie byłaby możliwa. Obecnie spółka przygotowuje się do wykonywania układu. Terminy poszczególnych spłat zostały szczegółowo wskazane w zatwierdzonym układzie, a ich termin jest liczony od dnia stwierdzenia przez sąd prawomocności postanowienia o zatwierdzeniu układu - poinformował zarząd Nauty w komunikacie.
Zobowiązania Nauty wobec wierzycieli to około 300 mln zł. Układ przewiduje redukcje zadłużenia o 2/3.
- W wyniku podpisania porozumienia zobowiązania zostały zredukowane z kwoty 300 mln zł do kwoty 105 mln zł - mówił na posiedzeniu sejmowej komisji gospodarki morskiej pod koniec września Paweł Sobczak, dyrektor departamentu w ministerstwie aktywów państwowych. - Docelowo w Stoczni Remontowej Nauta będzie odejście od tej działalności, która nie przynosi wysokiej rentowności, czyli od produkcji nowych obiektów od podstaw, na rzecz remontów, pewnej modernizacji. Wydaje się, że sytuacja spółki w chwili obecnej jest na tyle stabilna, jest na tyle dobra, że będzie ona w stanie wywiązać się z tych wszystkich zobowiązań, które na niej ciążą.
Na koniec sierpnia 2021 roku spółka osiągnęła przychody na poziomie 131 mln. zł, co stanowi 114 proc. wartości zaplanowanej w planie rzeczowo-finansowym na rok 2021. Zysk ze sprzedaży wyniósł 13 mln zł, natomiast zysk z działalności operacyjnej 11 mln zł.
Nowy model operacyjny, przewiduje utworzenie kompaktowej stoczni opartej na remontach i przebudowie jednostek pływających, a także nowych technologiach związanych z paliwami alternatywnymi. Stocznia czeka także na wzmocnienie kapitałowe. Agencja Rozwoju Przemysłu wydała pozytywną decyzję w sprawie udzielenia Stoczni Remontowej Nauta pomocy publicznej w wysokości 100 mln zł. Na podniesienie kapitału musi zgodzić się Komisja Europejska.
- Kolejnym elementem, który został wdrożony przez spółkę, była redukcja zatrudnienia. Tutaj trzeba wskazać, że zatrudnienie zostało zredukowane z 453 do 301 osób. Jest to stan na koniec sierpnia bieżącego roku - padło na posiedzeniu sejmowej komisji ds. gospodarki morskiej.
