Play kupił UPC rok temu, ale dopiero teraz zapowiada rebranding, czyli zmianę wizerunku firmy. W praktyce oznacza to, że UPC zniknie z rynku i zmieni nazwę na Play.
Właścicielem obu spółek jest firma P4, która pracuje nad jednym szyldem. Dokładna nie jest jeszcze znana - ma to odbywać się stopniowo.
Play kusi klientów UPC pakietami. Czy są atrakcyjne?
- Mało oglądam telewizję, więc zupełnie wystarczy mi mały pakiet na telewizję UPC, płacę 29 zł miesięcznie - opowiada pani Monika, mieszkanka bydgoskiego osiedla Szwederowo, która od nas dowiedziała się, że będzie klientką Play. - Nie otrzymałam jeszcze żadnego pisma w sprawie innego operatora. Rachunki przychodzą tylko z UPC. Mam nadzieję, że zmiany nie oznaczają podwyżek. Internetu nie potrzebuję, ponieważ mam promocyjny światłowód z Orange za 69 zł miesięcznie i nie mogę, ot tak sobie, zerwać umowy i przejść do Play, bo to oznacza przecież dwa abonamenty do płacenia przez jakiś czas lub karę za zerwanie promocyjnej umowy w Orange.
To było do przewidzenia, że Play nie od razu zrezygnuje ze znanego w naszym kraju szyldu, jakim jest UPC, bo to marka zakorzeniona w świadomości klientów.
- Weszliśmy na stronę internetową firmy i wyświetliły nam się dwa loga, jako pierwsze UPC, a pod nim Play.
- Jednak Play kusi tam różnymi pakietami telewizji, internetu i telefonu.
- Proponuje m.in. Netflixa, HBO czy Skyshowtime, ale czy rzeczywiście są ciekawe cenowo propozycje i warto w to wejść, muszą już zdecydować sami klienci.
Sieć informuje też, że wszelkie sprawy związane z umową UPC można załatwić w salonach Play.
A tak Play tłumaczy dziennikarzom Bankiera.pl w komunikacie: „Rozwijamy nasze usługi zarówno pod marką Play, jak i UPC. Co do zasady, decyzje biznesowe komunikujemy oficjalnymi kanałami spółki”.
Jednak niektórzy klienci UPC otrzymali informacje o podwyżkach cen - mowa o serwisie streamingowym HBO Max. W niektórych przypadkach opłata wzrosła z 15 do 24,98 zł.
P4 kupiła UPC w kwietniu 2022 rok za 7 mld zł. UPC Polska była częścią Liberty Global, międzynarodowego operatora usług telewizji i szerokopasmowego internetu, działającego w ponad 30 krajach Europy, Ameryki Południowej i Karaibów. To największa pod względem przychodów firma tej grupy w Europie Środkowo-Wschodniej.
Na koniec 2022 r. Play miał prawie 12,8 mln klientów usług mobilnych, więcej niż spółka UPC Polska, która jako sieć kablowa dociera głównie do mieszkańców większych miast, liczy 1,57 mln klientów.
Inwestują w internet szerokopasmowy
Zapowiada duże inwestycje w przejętą UPC. Jak czytamy w serwisie Money.pl, w zeszłym miesiącu Play sprzedał spółce InfraVia 50 proc. udziałów w spółce Polski Światłowód Otwarty. W ramach tej umowy, przekazał spółce zależnej aktywa sieci HFC UPC Polska, obejmującej 3,7 mln gospodarstw domowych, a w ramach współpracy PŚO rozszerzy zasięg usług internetu szerokopasmowego do ponad 6 milionów gospodarstw domowych.
Spada zainteresowanie kablówką. Urząd Komunikacji Elektronicznej zapowiada, że do 2025 roku udział takiej telewizji w rynku płatnej tv ma spaść do 27 proc. W takich operatorów najbardziej uderzają serwisy streamingowe, które dają darmowy lub obarczony opłatą dostęp do treści. Najbardziej popularne to oferujące filmy i seriale (Netflix czy HBO), muzykę oraz podcasty (np. Spotify, iTunes, Google Music, Google Podcast).
Strefa Biznesu: Coraz więcej chętnych na kredyty ze zmienną stopą
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?