W zakresie rozwiązań biometrycznych Polacy najbardziej ufają bankom

Maciej Badowski AIP
86 proc. Polaków uważa banki za instytucje najbardziej godne zaufania w zakresie usług biometrycznej autoryzacji płatności. Zaufanie do banków jako podmiotów przechowujących dane biometryczne jest niemal trzykrotnie wyższe niż do instytucji państwowych (odpowiednio 68 i 24 proc.).

Jak pokazują wyniki najnowszych badań Visa, pod względem ochrony danych biometrycznych, takich jak układ linii papilarnych czy obraz tęczówki oka, Polacy pokładają większe zaufanie w bankach niż w agendach rządowych. 68% badanych wskazuje banki jako podmioty bezpiecznie przechowujące informacje biometryczne – to niemal trzykrotnie więcej niż w przypadku instytucji państwowych (24 proc.).

W odpowiedzi na pytanie, komu zaufaliby w zakresie biometrycznej weryfikacji tożsamości, respondenci najczęściej wskazywali na banki (86 proc.) oraz systemy płatnicze (79 proc.). W dalszej kolejności wybierano m.in. operatorów telefonii komórkowej (57 proc.) czy globalne marki internetowe (40 proc.).

Już niemal trzy czwarte (72 proc.) konsumentów pragnie korzystać z uwierzytelniania biometrycznego przy dokonywaniu płatności, czemu sprzyja rosnąca znajomość tej metody wśród Polaków. Korzyści, jakie niesie z sobą uwierzytelnianie biometryczne, stają się widoczne dzięki coraz większemu zakresowi stosowania czytników linii papilarnych przy płatnościach mobilnych – co sprawia również, że 71 proc. badanych uznaje metodę autoryzacji bazującą na układzie linii papilarnych za najbardziej wygodną. Jest ona również uznawana za metodę najbezpieczniejszą (tak uważa 83 proc. respondentów), wyprzedzając pod tym względem inne rozwiązania uwierzytelniania biometrycznego, m.in. wykorzystujące obraz siatkówki oka (79 proc.) lub rysy twarzy (51 proc.).

- Nadchodząca rewolucja płatnicza stwarza bankom ogromne możliwości. Już jesteśmy świadkami tego, jak banki zaczynają w różnych rozwiązaniach stosować biometrię dla celów uwierzytelniania. Ciesząc się zaufaniem konsumentów, zarówno jeśli chodzi o uwierzytelnianie, jak i przechowywanie danych biometrycznych, banki znajdują się w znakomitej sytuacji, gdzie wszystkie strony wygrywają – mogą bowiem zaoferować usługi, których domagają się klienci i na których same skorzystają.
Visa już teraz wspiera różne podmioty rozwijające nowe formy uwierzytelniania. Będziemy nadal umożliwiać dokonywanie płatności milionom konsumentów, firm i instytucji sektora publicznego na całym świecie, a jednocześnie – przy współpracy z partnerami z sektora bankowego – zachowamy neutralność względem konkretnych rozwiązań technologicznych, dbając jednak o to, żeby uwierzytelnianie przy pomocy wszelkich nowo wprowadzanych metod odbywało się jak zawsze bezpiecznie, wygodnie i przy pełnej ochronie naszych wrażliwych danych- komentuje Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu