Remont prowadzi poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych. Do lipca przebuduje i unowocześni jeszcze 48 wagonów.
- Kluczowym elementem modernizacji jest dostosowanie taboru do prędkości 160km/h, dzięki czemu czas przejazdu, po remoncie tras, dla pociągów kursujących w relacji Przemyśl do Szczecin skróci się o 222 minuty – twierdzi PKP.
Zmodernizowane wagony mają udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, dodatkowe stojaki dla rowerów. Część z nich jest przystosowana do świadczenia usług gastronomicznych. Wszystkie wyposażone są w klimatyzację, WC z zamkniętym obiegiem (nieczystości nie wylewają się na tory) oraz urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej.
- Pierwsze wagony wkrótce wyjadą na tory. Do końca 2015 r. liczba nowych, zmodernizowanych wagonów będzie u nas niemal dwukrotnie wyższa niż tych starszego typu. Oznacza to zdecydowaną poprawę komfortu podróżowania – mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Modernizacja 68 wagonów kosztować będzie 180 mln złotych, projekt jest współfinansowany z programów Unii Europejskiej.
