Wkrótce festiwal piosenki w Opolu: nikt się nie chce reklamować przy występie Jana Pietrzaka

Zbigniew Biskupski AIP
Nawet przy występie Maryli Rodowicz reklamodawcy zapłacą taniej niż pierwotnie. Ale to i tak dwanaście razy mniej niż "za" Jana Pietrzaka
Nawet przy występie Maryli Rodowicz reklamodawcy zapłacą taniej niż pierwotnie. Ale to i tak dwanaście razy mniej niż "za" Jana Pietrzaka Sławomir Mielnik/Polska Press
Maryla Rodowicz dwunastokrotnie droższa od Jana Pietrzaka, a i tak potaniała. Najwięcej chętnych jest na spoty reklamowe przy punkcie festiwalu zatytułowanym "Od Opola do Opola".

Telewizja publiczna oczywiście zawsze zarabiała krocie przy okazji transmisji festiwalu opolskich. W tym roku jednak z przyczyn politycznych festiwal nie odbył się w czerwcu, a po porturbacjach ostatecznie spora część artystów zdecydowała się wziąc udział w imprezie przeniesionej na połowe września.

Portal money.pl dokonała analizy cen spotów reklamowych związanych z telewizyjną trasmisją festiwalu piosenki w Opolu, który ostatecznie odbędzie się w tym roku w połowie września. Wnika z niej wiele ciekawych rzeczy, które wskazuja nie tylko na wartosć artystyczną poszczególnych artystów czy punktów programu, ale także ich popularność i ocenę zaangażowania w burzliwe obecnie życie polityczne w Polsce.

TVP dokonała nie tylko korekty terminu festiwalu, ale i wyceny spotów reklamowych.

Praktycznie niemal wszystkie spoty reklamowe - łącznie z cenowym liderem - występem Maryli Rodowicz potaniały.

Wg analizy money.pl najbardziej spektakularna dama polskiej piosenki "kosztuje" 47,5 tys. zł za 30-sekundowy spot reklamowy; taniej tylko o 400 zł w stosunku do pierwszej, czerwcowej "wyceny". Zyskał za to koncert "Od Opola do Opola" - z pierwotnych 36 tys. zł za analogiczny spoit do aż 41,9 tys. zł.

Superpromocja na Jana Pietrzaka

Największym komercyjnie przegranym jest Jan Pietrzak. Wbrew pierwotnym oczekiwaniom iż będzie on reklamową lokomotywą imprezy, w cenniku totalna klapa - jesli znajdzie się chetny na reklamę, zapłaci tylko 4,0 tys. zł za 30-sekundowy spot. Tymaczesm nawet za reklamy przy występach debiutantów trzeba płacić minimum 12 tys. zł.

Tak czy owak, analitycy wróżą tegorocznemu festiwalowi pisenki w Opolu finansową klapę. Prolog imprezy- jednodniowy festiwal w Kielcach dał TVP z reklam 343 460 zł. Tymczasem ubiegłoroczne Opole dało TVP z reklam ponad 6,8 mln zł.
To dużo? Jak wskazują analitycy,

Polsat za jeden tylko koncert w ramach Festiwalu Weselnych Przebojów skasował 3,7 mln zł.

Telewizja publiczna o takich przychodach nie może nawet marzyć.

Może zaciekawią Cię te artykuły? Kliknij

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
koks
Pietrzak to idiota.
P
Pietrzak to Patriota
Pietrzak to Patriota, więc kto ma się tam reklamować, jak większość firm jest niemieckich i francuskich.
G
Greg67
Telewizja nie musi zarabiać bo ma Jelopów którzy na to płacą. Może zatrudniac znajomkow wujkow ciotki a naród będzie bulil bo mu jeszcze trochę z tych 500 plus zostalo
k
koks
Piatrzak z rydzykiem tworzą nowy kabaret.
k
koks
No masz rację, jarosław już sra w gacie.
B
Brynndet
agitkach? Czasami nie sekta Pancernej Brzozy? I to smrodem cebulo-czosnkowym. Nie bąż traki chojny dla Pisuarów jak POkraki co POszli do sraki kadzą i to skolko ugodno.
V
Valgodesco
pachołków to teraz mnogo dostanie reklamowców pod swe ramiona.
k
koks
Jesteś PiSuarowym ścierwem i gwiazdą misiewicza.
k
koks
Pietrzak na festiwalu piosenki ???
Raczej tylko na miesiączce jarosława !!!
PiS-uarowe gnidy na festiwalu, straszny smród !!!
n
nie lubię reklamy
Ale za to dwunastokrotnie ? chętniej wysłuchamy występu Naszego Pietrzaka niż przereklamowanej Maryli.
J
Jasiu
Moze joaska mucha zawyje sejmowy pucz?
G
Gość
Pietrzak obnazyl glupote i zdrade tuSSka, stad wycie prlowskich ulubiencow.
A
Adam B
Pietrzak to dno. Poza obrażaniem nie ma kompletnie nic do zaoferowania.
w
widz i słuchacz
Wczoraj w TVP2 podali informację, że Rodowicz zrezygnowała z udziału w festiwalu.
J
Jedrekkkkkk
pie....nie jak w wybiurczej. kurier tez schodzi na psy cytuje kodziarskie tytuły solorza
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu