Spis treści
Zarząd spółki oczekuje, że w 2024 r. całkowita liczba sklepów Dino wzrośnie o niskich kilkanaście procent, a łączne nakłady inwestycyjne wyniosą około 1,5-1,6 mld zł. W przyszłym roku oczekiwane jest wyższe tempo rozwoju sieci – podała spółka w raporcie kwartalnym.
W samym III kw. 2024 r. uruchomionych zostało 69 nowych sklepów Dino. Narastająco od początku 2024 r. otwartych zostało łącznie 167 sklepów. Na koniec września 2024 r. sieć Dino liczyła już 2 572 markety.
Nakłady inwestycyjne Dino Polska, głównie związane z rozwojem sieci, zaplecza logistycznego i mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro-Rydzyna, wyniosły w III kw. 2024 r. 434 mln zł, a narastająco od początku roku przekroczyły 1,13 mld zł i były o 34 proc. wyższe niż rok wcześniej. Według spółki skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat wyniosła blisko 6,3 mld zł.
- Widzimy duży potencjał w dalszym zwiększaniu liczby nowo otwartych lokali. Dlatego z wielką determinacją zwiększamy nasz bank ziemi, aby zabezpieczyć lokalizacje dla przyszłych sklepów Dino. Jesteśmy mocno zdeterminowani, aby dynamicznie rozwijać naszą sieć sklepów. Liczba zabezpieczonych lokalizacji pozwala nam oczekiwać wyraźnego przyspieszenia otwarć sklepów począwszy od IV kwartału i dalszego wzrostu w 2025 roku - powiedział członek zarządu Michał Krauze. podczas telekonferencji z analitykami.
Według Dino stopniowa zmiana zwyczajów wśród konsumentów (szczególnie aktywny tryb życia, mniej czasu wolnego, wysoka częstotliwości robienia zakupów oraz zwracanie uwagi na dogodną lokalizację sklepów) sprzyja wzrostowi sprzedaży w sklepach, które umożliwiają szybkie robienie zakupów.
Inwestycje Dino w odnawialne źródła energii
Według spółki niższe ceny energii elektrycznej oraz kolejne inwestycje w odnawialne źródła energii, powinny skutkować oszczędnościami w obszarze kosztów zakupu energii elektrycznej w IV kw. 2024 r.
Liczba marketów Dino posiadających własne instalacje fotowoltaiczne zwiększyła się z 2138 na koniec 2023 r. do 2386 na koniec września 2024 r., a łączna moc tych instalacji (uwzględniając panele fotowoltaiczne na terenach centrów dystrybucyjnych) wzrosła do 95,2MW. W okresie styczeń-wrzesień 2024 r. Dino Polska wygenerowało 77,9 GWh energii elektrycznej ze słońca, a w analogicznym okresie 2023 r. 60 Gwh.
Zyski i przychody Dino w górę
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 1 081,33 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 1 056,88 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 21 521,63 mln zł w porównaniu z 18 968,3 mln zł rok wcześniej.
Wzrost sprzedaży LFL w I-III kw. 2024 r. wyniósł 4,9 poc. Marża EBITDA wyniosła 7,8 proc., podczas gdy rok temu było to 8,9 proc.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 858,86 mln zł wobec 900,3 mln zł zysku rok wcześniej.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. i wchodzi obecnie w skład indeksu WIG20.
Źródło: Dino/stooq.pl/ISBnews
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
