Znana polska spółka odzieżowa z dynamicznym wzrostem sprzedaży

Marek Knitter
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów fot.123fr
Answear szacuje, że jego przychody ze sprzedaży, wg sprawozdawczości MSSF, wzrosły w IV kw. 2024 r. o 22,1 proc. rok do roku do 525,6 mln zł. Spółka oczekuje także stopniowej poprawy rentowności.

Jak podała spółka w komunikacie sprzedaż online wyniosła w tym okresie 546,3 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 23,6 proc.

- Za nami udana końcówka roku, a IV kwartał - jak zwykle intensywny w naszej branży - przyniósł dobre wyniki sprzedażowe. Cieszymy się, że już kolejny kwartał z rzędu notujemy atrakcyjną dynamikę wzrostu przychodów, co wyraźnie wyróżnia nas na tle konkurencji. Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię umocnienia naszej pozycji w segmencie premium i udoskonalenia oferty produktowej, a osiągnięte wzrosty sprzedaży potwierdzają zasadność obranego kierunku - powiedział prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie prasowym.

W całym 2024 r. sprzedaż online wyniosła 1.520,4 mln zł i wzrosła o 19,8 proc. rdr. w porównaniu w porównaniu do 2023 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 1.269,1 mln zł. Przychody ze sprzedaży, według sprawozdawczości MSSF, wyniosły w tym okresie 1.501,5 mln zł, co oznacza wzrost o 19,2 proc. rdr.

Według spółki znaczące inwestycje zarówno w rozwój przejętej marki PRM, repozycjonowania Answear .com, jak i otwarcia koncept store-ów w Fabryce Norblina, przełożyły się na obserwowany korzystny trend wzrostowy w sprzedaży, a główne koszty tych zmian poniesione zostały w poprzednich kwartałach.

Według wiceprezesa Jacka Dziadusia spółka z optymizmem patrzy na dalszy wzrost rentowności.

- W IV kwartale 2024 roku kontynuowaliśmy szerokozasięgową kampanię wizerunkową, co naturalnie wiązało się z wyższymi wydatkami marketingowymi, jednak w połączeniu z wyższą sprzedażą koszt tych wydatków nie obciążał już wyników spółki tak jak we wcześniejszych okresach 2024 r., a przyjęta strategia oraz rosnąca skala działalności pozwalają z optymizmem patrzeć na dalszy wzrost naszej rentowności - dodał wiceprezes zarządu ds. finansowych Jacek Dziaduś.

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r. Głównym udziałowcem spółki jest Forum X FIZ posiadający 57,80 proc. akcji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu