60 Sekund Biznesu: Wzrasta sprzedaż małpek ale kosztem dużych formatów

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Wyroby spirytusowe wcześniej były pijane częściej w butelkach półlitrowych, później była tendencja na 0,7l. Dzisiaj przechodzi to w te małe formaty ponieważ zmienia się sposób konsumpcji.
Wyroby spirytusowe wcześniej były pijane częściej w butelkach półlitrowych, później była tendencja na 0,7l. Dzisiaj przechodzi to w te małe formaty ponieważ zmienia się sposób konsumpcji. Szymon Starnawski /Polska Press
- Mitem jest stwierdzenie rozpowszechnianym przez branżę piwną, że to wyroby spirytusowe, głównie te w małym formacie są odpowiedzialne za wzrost konsumpcji alkoholu w Polsce, za rozpijanie Polaków- mówił podczas konferencji prasowej Witold Włodarczyk, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysłu Spirytusowego.

- My nie negujemy tego, że te małe formaty, kolokwialnie zwane małpkami, że ich ilość czy też wartość sprzedaży wzrasta ale to się dzieje kosztem dużych formatów- tłumaczy w rozmowie z AIP Włodarczyk. - W tym samym czasie wartość wódki sprzedawanej w dużych butelkach spada. Trzeba sobie zadać pytanie czy to jest dobrze? Czy to jest źle- dodaje.

Zdaniem prezesa ZP PPS to dobrze. Po pierwsze jego zdaniem jeżeli ktoś kupuje 100 ml zamiast 0,5 litra to lepiej, bo pije mniej. Po drugie małe formaty to w większości alkohole o niższej zawartości etanolu, czyli z reguły 30 proc. a nie 40 proc. - To też dobrze, ponieważ pijemy lżejsze alkohole- mówi.

Skąd taka zmiana? Prezes tłumaczy to przesunięciem w samej kategorii. - Wyroby spirytusowe wcześniej były pijane częściej w butelkach półlitrowych, później była tendencja na 0,7l. Dzisiaj przechodzi to w te małe formaty ponieważ zmienia się sposób konsumpcji. Szukamy nowych smaków, robimy drinki dlatego nie potrzebujemy kupować butelki 0,5 litra, 0,7 litra czy wręcz o pojemności 1 litra- wyjaśnia Włodarczyk.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Opaska na depresję - to może być przełom!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu