- Co się zmieniło w zamawianiu jedzenia online w trakcie pandemii? Na pewno metody płatności które wybieramy. Połowę mniej osób decyduje się na płatności gotówkowe. Natomiast udział płatności bezgotówkowych wzrósł już do 85 proc., co jest poziomem wcześniej nie notowanym na naszej platformie- tłumaczy w rozmowie z AIP Piotr Kruszyński, prezes PizzaPortal.pl.
Jak tłumaczy ekspert liczba zamówień dań za pomocą portalu pozostaje na podobnym poziomie, jak przed wybuchem pandemii. Wzrósł natomiast średni koszyk wartości zamówienia, co oznacza, że klienci wydają jednorazowo nieco więcej środków.
Zamawiający wolą płacić online.
W okresie pandemii wzrosła popularność płatności bezgotówkowych za zamawiane dania i znacząco spadła liczba transakcji gotówkowych – prawie o 50 proc.
- Również więcej zamawiamy jeśli chodzi o wartość koszyka, która wzrosła w trakcie pandemii o 8 proc. i jest to znaczący wzrost na przestrzeni ostatnich miesięcy. Zmieniły się również godziny w których zamawiamy. Przed pandemią dzienny szczyt zamówień przypadał po godzinie 19, teraz widzimy wzmożony ruch już w godzinach między 12 a 16- mówi ekspert. - Natomiast co się nie zmieniło? To to co znajduje się w naszym koszyku. Nadal najczęściej wybieraną potrawą jest pizza, później dania amerykańskie i burgery,a na trzecim miejscu dani kuchni azjatyckiej- dodaje.
Najpopularniejszym daniem w dostawie zarówno przed, jak i podczas pandemii jest pizza i stanowi ponad 50 proc. wszystkich zamówień. Na drugim miejscu znajduje się kuchnia amerykańska i burgery – 31 proc., a na kolejnych kuchnia azjatycka i sushi – 7,6 proc., kuchnia arabska 5,6 proc. oraz domowe jedzenie – 3,5 proc.
