Agata Polityło z Wolt: dzięki nowoczesnym rozwiązaniom i elastyczności wspieramy lokalne biznesy

Materiał informacyjny Wolt Polska
Fot.: Piotr Waniorek
Fot.: Piotr Waniorek



W 2024 roku Wolt rozszerzył swoją działalność na 9 nowych lokalizacji, w tym także w mniejszych miastach. Jakie znaczenie mają te miejscowości w strategii rozwoju Wolt?

Wprowadzenie naszych usług do mniejszych miast to dla Wolt nie tylko okazja do zwiększenia zasięgu, ale przede wszystkim sposób na wprowadzenie wygodnych rozwiązań do miejsc, które wcześniej nie miały dostępu do usługi zamówień realizowanych w takiej jakości. Widzimy ogromny potencjał w tych lokalizacjach, nie tylko pod kątem wzrostu liczby zamówień, ale także jako możliwość budowania relacji z lokalnymi społecznościami i przedsiębiorcami. W mniejszych miastach mamy szansę jeszcze precyzyjniej targetować nasze podejście, współpracując z lokalnymi firmami, które często są filarem tamtejszej gospodarki. Zależy nam, aby nasi partnerzy rozwijali się razem z Wolt, dlatego oferujemy im nie tylko dostęp do naszej technologii i bazy klientów, ale także wsparcie marketingowe i operacyjne, które pomaga im lepiej zarządzać swoim biznesem.

Co to oznacza dla lokalnych przedsiębiorców i klientów?

To partnerstwo jest obopólne – współpracując z lokalnymi dostawcami, integrujemy ich usługi z naszą platformą, co przyczynia się do ich rozwoju, jednocześnie wzbogacając naszą ofertę dla klientów. Nasza obecność w mniejszych miastach oznacza, że ich mieszkańcy zyskują większy wybór i dostęp do usług, które w takiej jakości były raczej zarezerwowane głównie dla aglomeracji. Dla lokalnych przedsiębiorców to szansa na dotarcie do nowych klientów, a dla nas – na lepsze zrozumienie potrzeb mieszkańców tych miejscowości. Z perspektywy strategicznej obecność w mniejszych miastach pozwala nam nie tylko rosnąć, ale również realnie wpływać na rozwój gospodarczy segmentu food delivery i q-commerce oraz dostępności zamówień i zakupów z dowozem, co jest dla nas równie ważne.

W 2022 roku Wolt połączył siły z DoorDash. Jakie znaczenie ma ta fuzja dla polskiego rynku?

Połączenie z DoorDash otworzyło przed nami nowe możliwości i dostęp do globalnych zasobów technologicznych. Pozwala nam to szybciej reagować na zmieniające się potrzeby rynku i wprowadzać innowacyjne rozwiązania. Zyskujemy na współpracy, ucząc się od lidera rynku w Stanach Zjednoczonych, a to przekłada się na konkretne korzyści dla naszych klientów w Polsce. Jednym z przykładów jest nasza funkcja podwójnych zamówień, która pozwala użytkownikom zamówić produkty z dwóch różnych miejsc za jedną opłatą. Takie funkcje są efektem ciągłej analizy potrzeb klientów i wdrażania najlepszych praktyk globalnych na lokalnym rynku.

Wolt współpracuje zarówno z dużymi sieciami, jak i mniejszymi, lokalnymi biznesami. Jak dbacie o jakość współpracy i co sprawia, że Wolt jest dla tych partnerów atrakcyjny?

Współpraca z partnerami to kluczowy element naszego modelu biznesowego, a jakość tej kooperacji jest dla nas priorytetem. Z dużymi sieciami, takimi jak McDonald’s czy Carrefour, dbamy o to, aby restauratorzy i retailerzy, nawet przy dużej skali działania, mieli stały dostęp do zespołu wsparcia (przez czat lub kontakt z account management), oraz mogli wybierać dostosowane do ich potrzeb rozwiązania wspierające rozwój biznesu. Przykładowo niedawno wprowadziliśmy wspólnie z Carrefour możliwość zamówienia mniejszych zakupów z dostawą w godzinę. Odpowiadamy za prowadzenie online tej części biznesu we współpracy z restauratorami, koordynując prace nad ofertą, jej prezentacją oraz doradztwo w zakresie zniżek i budowania widoczności na platformie. Jednocześnie równie mocno koncentrujemy się na wspieraniu lokalnych przedsiębiorców. Oferujemy im dostęp do naszej bazy użytkowników, wsparcie marketingowe, a także pomoc w optymalizacji działań operacyjnych. Przykładamy dużą wagę do detali, takich jak wygląd menu czy jakość zdjęć prezentowanych w aplikacji, ponieważ wiemy, że to ma bezpośredni wpływ na sprzedaż. W ramach usługi finansowania Wolt Capital oferujemy też naszym partnerom biznesowym realne wsparcie w ich rozwoju. Dzięki niej mogą otrzymać dodatkowe środki już w ciągu 1 lub 2 dni roboczych. Dostajemy bardzo pozytywne sygnały, przykładowo restauratorzy, którzy z nami współpracują, mogą dzięki finansowaniu z Wolt Capital skalować swój biznes i otwierać kolejne lokalizacje lub poszerzać ofertę.  To, co  dodatkowo wyróżnia Wolt, to elastyczność – nasi partnerzy mogą korzystać z naszej floty kurierskiej lub własnej, w zależności od swoich potrzeb. Takie podejście umożliwia im dostosowanie modelu współpracy do ich specyfiki i aktualnych wyzwań.

W jaki sposób Wolt wspiera restauratorów i sklepy w zarządzaniu dostawami?

Partnerzy mogą wybierać spośród trzech modeli dostaw: dostawa przez Wolt, gdzie nasi współpracujący kurierzy zapewniają czas dostawy około 35 minut; dostawa hybrydowa, pozwalająca restauratorom i sklepom decydować, kiedy realizują dostawy samodzielnie, a kiedy korzystają z naszego wsparcia oraz Wolt Drive. Wolt Drive to usługa, która pozwala partnerom korzystać z naszej sieci kurierskiej do realizacji dostaw bez konieczności zarządzania flotą własną. Te rozwiązania znacznie obniża koszty operacyjne oraz pozwala skupić się na jakości produktu, zamiast na logistyce. Nasi partnerzy mogą realizować dostawy dla swoich zamówień w około 35 minut, co nie tylko zwiększa satysfakcję klientów, ale też daje im przewagę konkurencyjną. Co więcej, nasze narzędzia do śledzenia dostaw w czasie rzeczywistym dają klientom pewność, że ich zamówienie dotrze na czas, co przekłada się na wyższy poziom zadowolenia z usługi.

Wolt stawia na zaawansowane technologie. Jakie konkretne korzyści przynoszą te technologie użytkownikom?

Wolt to przede wszystkim firma technologiczna, w której produkty są stale rozwijane i dostosowywane, aby jak najlepiej służyły klientom oraz naszym partnerom.  Pracujemy również nad optymalizacją tras oraz udoskonalaniem algorytmu, aby dostawy były realizowane szybko i efektywnie. Dzięki temu możemy minimalizować czas oczekiwania klientów oraz wspierać naszych partnerów w osiąganiu najlepszych wyników operacyjnych. Dzięki algorytmom możemy również dokładnie analizować preferencje kulinarne użytkowników, co pozwala na proponowanie im spersonalizowanych ofert. Przykładowo nasza aplikacja sugeruje restauracje i dania, które najlepiej odpowiadają ich upodobaniom, co zwiększa satysfakcję z korzystania z platformy. Te technologie nie tylko poprawiają doświadczenia użytkowników, ale również wspierają naszych partnerów, dając im cenne informacje o sprzedaży, preferencjach klientów i trendach rynkowych. Dodatkowo narzędzia takie jak API (interfejs umożliwiający łączenie różnych aplikacji) do zarządzania zamówieniami i menu pozwalają partnerom zintegrować swoje systemy z platformą Wolt, co upraszcza procesy operacyjne i niweluje ryzyko błędu. Oferujemy naszym partnerom unikalne analizy, do których sami nie mieliby dostępu.

Jakie inne technologie wspierają Waszych partnerów w codziennej pracy?

Oferujemy naszym partnerom narzędzia do zarządzania zamówieniami i menu, m.in. wspomniane API. Dzięki nim mogą zintegrować swoje systemy z platformą Wolt, co usprawnia operacje i eliminuje ryzyko błędów. Mogą na bieżąco monitorować wyniki sprzedaży, a także reagować na opinie klientów. Zwiększamy także transparentność działania algorytmów – od trzech lat publikujemy raporty dotyczące ich przejrzystości, aby nasi partnerzy i użytkownicy wiedzieli, jak działamy i jakie korzyści mogą z tego czerpać.

Wolt wprowadził funkcję podwójnych zamówień i Wolt for Work. Jakie były reakcje użytkowników i firm na te usługi?

Funkcja podwójnych zamówień spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem. W praktyce oznacza to możliwość zamówienia z dwóch różnych restauracji, gdy większa grupa nie może zdecydować się na jedno miejsce. Można również zamówić jednocześnie obiad i zakupy na wieczór. Każdy klient ma inne potrzeby, a naszym celem jest, aby oferta Wolt odpowiadała na jak najwięcej z nich. Z kolei Wolt for Work to odpowiedź na rosnącą potrzebę firm na elastyczne benefity żywieniowe. Pracownicy zyskują swobodę, korzystając z przedpłaconego budżetu na jedzenie, a firmy mogą łatwo zarządzać tym udogodnieniem, dopasowując go do wybranych dni tygodnia lub godzin. Rozwiązanie to sprawdza się doskonale podczas konferencji, spotkań zespołowych i lunchów firmowych, a office managerowie cenią je za uproszczenie procesu organizacji cateringu.

W jaki sposób te usługi wpływają na relacje z partnerami?

Wolt for Work i podwójne zamówienia to nie tylko korzyść dla klientów, ale także dla naszych partnerów. Wprowadzenie takich funkcji generuje większy ruch w aplikacji i zwiększa liczbę zamówień. Firmy, które korzystają z Wolt for Work, często wybierają te restauracje i sklepy, które są dostępne w naszej aplikacji, co przekłada się na większą sprzedaż. Dzięki temu tworzymy relację opartą na symbiozie – nasi partnerzy korzystają z większej liczby zamówień, szczególnie ci oferujący menu cateringowe, a klienci cieszą się wygodą i elastycznością naszych usług.

W jaki sposób Wolt dba o satysfakcję klientów poza kwestią dostaw i elastyczności oferty?

Nasz zespół obsługi klienta jest dostępny przez całą dobę, co sprawia, że nasi użytkownicy czują się zaopiekowani na każdym etapie zamówienia. Użytkownicy Wolta mogą liczyć na błyskawiczną odpowiedź – nasz zespół stara się odpowiadać nawet w ciągu 60 sekund! To prawdziwi ludzie, nie boty, z umiejętnościami rozwiązywania problemów na wysokim poziomie. Dbamy także o to, aby każda interakcja z naszą aplikacją była jak najbardziej intuicyjna i przyjazna dla użytkowników. Regularnie wprowadzamy udoskonalenia w interfejsie, aby korzystanie z Wolt było jeszcze łatwiejsze. Ponadto jako jedni z nielicznych na rynku, zapewniamy wsparcie techniczne oraz obsługę klienta w czasie rzeczywistym, co pozwala na szybkie rozwiązywanie problemów, które mogą pojawić się w trakcie korzystania z aplikacji. Nasza aplikacja, wyróżniona przez Apple za jakość, ma znakomite oceny użytkowników. Dbamy o partnerskie relacje, dzięki czemu współpracują z nami najlepsze restauracje i sklepy w każdym mieście, a użytkownicy mogą korzystać z atrakcyjnych promocji i programu Wolt+, który umożliwia bezpłatną dostawę. Satysfakcja klientów jest naszym priorytetem, dlatego szybko i efektywnie rozwiązujemy wszelkie problemy, szczególnie przy dostawach, gdy liczy się każda minuta.

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu