Jak wynika z badania „Korzystanie ze świadczeń i ubezpieczeń zdrowotnych” przeprowadzonego przez CBOS w sierpniu 2016r. Aż 84 proc. Polaków przynajmniej raz skorzystało z usług medycznych w ostatnim czasie. Najczęściej korzystali z porady lekarza ogólnego, a ponad połowa ankietowanych odwiedziła lekarza specjalistę.
Warto zwrócić uwagę, że z roku na rok rośnie liczba osób, która niezależnie od publicznej służby zdrowia, korzystają z prywatnego systemu opieki zdrowotnej (47 procc. ogółu badanych). Niewątpliwie podstawową motywacją dla wyboru takiej ścieżki leczenia jest krótszy czas oczekiwania na wizytę czy badanie, co deklaruje 70 proc. badanych. W ramach publicznego systemu ochrony zdrowia niekiedy długo trzeba czekać na możliwość konsultacji ze specjalistą – prawie co piąty ankietowany, który potrzebował takiej konsultacji (17 proc.), nie dostał się do lekarza specjalisty.
Assistance medyczny pomocny w chorobie
W trosce o własne zdrowie, warto zwrócić uwagę na alternatywne źródło opieki medycznej, w postaci assistance medycznego. Dzięki temu rozwiązaniu, w sytuacji nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku bez problemu możemy skorzystać ze świadczeń zdrowotnych. Assistance medyczny dodawany jest często do produktów bankowych, takich jak karty kredytowe, konta bankowe czy kredyty. Usługa ta również dostępna jest dla klientów niektórych firm ubezpieczeniowych, którzy zakupią ubezpieczenie NNW, zdrowotne, turystyczne, majątkowe czy samochodowe.
Posiadacze takiego pakietu w sytuacji problemów zdrowotnych mogą, zadzwonić do Centrum Alarmowego, aby porozmawiać z lekarzem, zamówić wizytę domową, zdobyć informację na temat leków lub poprosić o ich dowóz, zorganizować wizytę pielęgniarki, a nawet transport medyczny i dostawę sprzętu rehabilitacyjnego. O cenie świadczeń medycznych decyduje rodzaj i zakres usług, w części przypadków są one jednak bezpłatne.
CZYTAJ TAKŻE:
Telemedycyna przyszłością prywatnego rynku zdrowia
VII Ogólnopolskie Badanie Assistance przeprowadzone przez Europ Assistance Polska, sprawdzające poziom świadomości Polaków na temat usług assistance potwierdza popularność alternatywnych źródeł opieki medycznej. Prawie 20 proc. badanych Polaków kojarzy „assistance” z pomocą medyczną. Ponadto ocenia tego rodzaju usługi jako najbardziej użyteczną formę pomocy. Najbardziej przydatne świadczenia w ramach assistance medycznego to pomoc domowa po hospitalizacji (55 proc.), domowa wizyta lekarza (54 proc.) i transport medyczny (54 proc.). Coraz bardziej popularne stają się również usługi medyczne z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Ponad połowa respondentów skorzystałaby z możliwości wideokonferencji lub wideo konsultacji z lekarzem.
- Assistance medyczny jest produktem, który cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Daje on bowiem klientom dostęp do usług medycznych wysokiej jakości, a zdrowie jest przecież dla wszystkich najważniejsze. Najczęstsze dolegliwości zdrowotne takie jakie przeziębienia bądź zatrucia, wymagające konsultacji z lekarzem, wiążą się często albo z czekaniem w długich kolejkach, albo to z wysokimi opłatami za wizytę. W takich przypadkach medical assistance jest optymalnym rozwiązaniem, które nie tylko zaoszczędzi czas i emocje klienta, ale i jego pieniądze – mówi Joanna Nadzikiewicz, Europ Assistance Polska.
