Zobacz wideo: Takie mają być zasady emerytur stażowych.
Bank Pocztowy zwróci klientom pieniądze
Bank Pocztowy informuje klientów o należnych im zwrotach pieniędzy.
Prezes UOKiK wydał decyzję w sprawie Banku Pocztowego, dotyczącą zwrotu kosztów w przypadku przedterminowej spłaty całości lub części kredytów konsumenckich udzielonych od 18 grudnia 2011 r. do 31 grudnia 2019 r. - podał Bank Pocztowy w komunikacie.
Bank otrzymał decyzję Prezesa UOKiK dot. zwrotu kosztów w przypadku przedterminowej spłaty całości lub części kredytów konsumenckich udzielonych od 18.12.2011 r. do 31.12.2019 r. - poinformował we wtorek (21 września) Bank Pocztowy.
- Decyzja nie nakłada na Bank kar pieniężnych i ma charakter zobowiązujący - jej istota stanowi quasi-porozumienie pomiędzy Prezesem UOKiK a Przedsiębiorcą. W aktualnej ocenie Banku, utworzone do tej pory rezerwy na potencjalne zobowiązania z tytułu przedterminowej spłaty kredytów, o wysokości których Bank poinformował w nocie 27 do śródrocznego skróconego sprawozdania finansowego Banku za I półrocze 2021 r., opublikowanego raportem nr 5/2021 (EBI) w dniu 15 września br., są adekwatne do pokrycia zobowiązań wynikających z niniejszej decyzji zobowiązującej - dodano w komunikacie.
Bank przystąpi do realizacji Decyzji po jej uprawomocnieniu. Decyzja stanie się prawomocna w dniu 21 października 2021 r.
Bank Pocztowy wypłaci pieniądze swoim klientom. Kto otrzyma zwrot kosztów?
Bank Pocztowy poinformował we wtorkowym komunikacie, że w świetle decyzji zobowiązującej wydanej przez UOKiK, konsumenci, którzy zawarli z bankiem umowy o kredyt konsumencki:
- kredyt gotówkowy "Pożyczka na Poczcie",
- kredyt gotówkowy "Kredyt Raz Dwa",
- kredyt gotówkowy "Kredyt Pocztowy"
od dnia 18 grudnia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2019 r. i dokonali przedterminowej całkowitej lub częściowej spłaty wspomnianego kredytu konsumenckiego, mają możliwość otrzymania od banku proporcjonalnego zwrotu kosztów, które kredytobiorca był zobowiązany ponieść w związku z zawartą umową o kredyt konsumencki.
Bank Pocztowy oddaje klientom pieniądze. Jak otrzymać zwrot kosztów?
W celu otrzymania zwrotu kosztów konsumenci, którzy do tej pory nie otrzymali Zwrotu Kosztów, powinni złożyć wniosek do Banku:
- w formie pisemnej korespondencyjnie na adres Banku: Bank Pocztowy Spółka Akcyjna, Departament Analiz i Reklamacji, ul. Jagiellońska 17, 85-959 Bydgoszcz;
- pocztą elektroniczną na adres e-mail Banku: [email protected]
- osobiście w placówkach Banku (tj. z wyłączeniem placówek pocztowych).
Wniosek powinien zawierać co najmniej następujące informacje: imię i nazwisko konsumenta, wskazanie umowy, której dotyczyć ma Zwrot Kosztów, oraz numer rachunku bankowego, na który ma nastąpić Zwrot Kosztów.
Komunikat o zwrocie pieniędzy dla klientów Banku Pocztowego znajdziesz na stronie banku - >>>KLIKNIJ TUTAJ<<<
