Portal www.dlahandlu.pl, powołując się na oceny analityków, napisał, że model sklepów Biedronka zaczyna wykazywać oznaki zużycia. Grupa analizuje nowe możliwości. Jerónimo Martins dokonała 11 korekt w dół prognoz dotyczących wzrostu w ciągu ostatniego miesiąca. Według analityków, silna deflacja cen żywności w Portugalii, a także w Polsce, powinna zaszkodzić wynikom spółki w przyszłych kwartałach - podaje ten portal za WPHiI Lizbona za Diário Económico.
Czytamy tam też, że konkurencja cenowa nadal jest wysoka, a po wprowadzeniu rosyjskiego embarga na niektóre produkty żywnościowe, testowane przez firmę zmiany w koncepcji sklepów Biedronka nie zostaną prawdopodobne zbyt szybko wdrożone. Model sklepów Biedronka zaczyna wykazywać oznaki zużycia się z powodu silnej konkurencji w sektorze detalicznym. Deflacja cen żywności w Polsce, utrata przywództwa przez Biedronkę w zakresie cen i nasycenie rynku sklepami prowadzącymi sprzedaż detaliczną żywności może zagrozić osiągnięciu przez firmę wyznaczonych celów w zakresie wyników w trzecim kwartale.
Z tych powodów, firma bada nowy model sklepu w Polsce, bardziej wyrafinowany, gdzie celem jest wprowadzenie większej różnorodności produktów, w tym produktów świeżych, piekarniczych, napojów alkoholowych, kwiatów i wyrobów mięsnych. Marka ma na celu dostosowanie sklepów do dużych miast, ale także wymogów ludzi dbającej o zdrowie - pisze dlahandlu.pl.
Źródło: WPHiI, Diário Económico, www.dlahandlu.pl
