Tylko w pierwszym roku firma planuje zatrudnić w gdańskim biurze 200 osób, a w perspektywie najbliższych trzech lat będzie to łącznie około 1000 pracowników. Obecnie Capgemini jest w trakcie rekrutacji pierwszych osób, które zasilą szeregi nowego oddziału. Wśród kandydatów poszukiwane są osoby znające wcześniej wspomniane technologie — Java, .NET, Angular, React oraz posługujące się językiem angielskim.
Jak podkreślają przedstawiciele Capgemini, firma zdecydowała się na wejście do Trójmiasta z uwagi na jego prężny rozwój jako ośrodka IT, co pokazują zarówno raporty zewnętrzne, jak i analizy prowadzone przez organizację. Ekspansja na północ kraju wiąże się także z planami firmy dotyczącymi hybrydowego modelu pracy. Dla organizacji ważne jest, by pracownicy nie musieli pracować w pełni zdalnie i mieli możliwość zarówno pracy z domu, jak i przychodzenia do biura. Z tego powodu istotne jest wkraczanie na rynki, gdzie dostępni są specjaliści z dziedzin, w których działa firma, aby zatrudniane osoby mogły pracować w preferowanym przez organizację trybie. Taką filozofię zastosowano w Gdańsku.
Poza systemem Agile oraz DevOps nowe centrum będzie realizowało projekty webowe, w których wykorzysta wiodące technologie (Java, .NET, Angular, React). Projekty będą zarządzane lokalnie, co z perspektywy klientów będzie niewątpliwym atutem nowego centrum Capgemini Polska.
- To, co będzie odróżniało nowy oddział od pozostałych istniejących już centrów Capgemini to skupienie na technologiach webowych w Agile i DevOps – będziemy budować nowy oddział w duchu wartości agile również poza projektami. Na początku skupimy się na specjalizacji, a w kolejnych latach postawimy na dynamiczny rozwój, dywersyfikując zarówno projekty, jak i klientów oraz wzbogacając nasze zespoły o nowe talenty. Bardzo ważne jest dla nas, by pracownicy mieli odpowiedzialność i wpływ na projekty oraz na budowanie nowego centrum – komentuje Jerzy Szwarc, Head Portfolio NSC w Capgemini Polska.
W pierwszych miesiącach działalności, gdański oddział Capgemini Polska będzie obsługiwał trzech strategicznych klientów, wśród których znajdą się projekty zarówno globalne, jak i krajowe. Docelowo centrum ma się rozwijać bardzo dynamicznie, zwiększając liczbę klientów oraz powiększając zespół do ok. 1000 pracowników w perspektywie trzech lat.
- Pierwszym klientem, z którym będziemy współpracować z ramienia nowego centrum Capgemini będzie Kuehne+Nagel, jedna z wiodących światowych firm logistycznych z silną pozycją rynkową w sektorze frachtu morskiego, lotniczego, przewozów lądowych, a także logistyki kontraktowej, która skoncentrowana jest na zintegrowanych rozwiązaniach logistycznych. Z Kuehne+Nagel współpracujemy już od wielu lat i w ramach tego partnerstwa my, jako Capgemini, zapewniamy pomoc we wdrażaniu krytycznych systemów biznesowych, cyfryzacji oraz automatyzacji. W gdańskim biurze będziemy prowadzić projekty wdrażania złożonych systemów związanych z usługami logistycznymi zapewniającymi klientom Kuehne+Nagel najszybszą i najbardziej wiarygodną informację o ich transporcie w czasie rzeczywistym. Inne projekty obejmują procesy i zadania operacyjne oraz systemy do agregacji i analizy danych. Z niecierpliwością czekamy na start nowych, ekscytujących projektów w Gdańsku wykorzystujących zaawansowane i oparte na chmurze technologie, tworzone w zwinnym środowisku wraz z i dla naszego partnera Kuehne+Nagel – mówi Paweł Kwaśnica, Kuehne+Nagel Delivery Executive w Capgemini Polska
Capgemini to światowy lider w dziedzinie doradztwa w zakresie transformacji i zarządzania biznesem. Zatrudnia 325 000 pracowników w ponad 50 krajach. W 2021 roku Grupa odnotowała globalne przychody w wysokości 18 miliardów euro.
