Chińskie Temu pod lupą polskiego UOKiK. Rośnie liczba skarg na popularną platformę sprzedażową

Redakcja Strefy Biznesu
Redakcja Strefy Biznesu
Temu to amerykańska firm sprzedająca produkty z Chin, która podbija polski rynek.
Temu to amerykańska firm sprzedająca produkty z Chin, która podbija polski rynek. 123rf.com/maxxyustas
Rośnie liczba sygnałów spływających do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie możliwych naruszeń dyrektywy Omnibus przez Temu - chińską platformę zakupową, która od kilku miesięcy dobrze radzi sobie także w Polsce. Skargi dotyczą także cen i innych fundamentalnych kwestii.

Spis treści

UOKiK przyjrzy się działaniom Temu

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, według doniesień Rzeczpospolitej, trafia coraz więcej skarg klientów, którzy podejrzewają naruszenie przez Temu zasad unijnej dyrektywy Omnibus. Klienci mają coraz częściej zauważać brak oznaczeń najniższej ceny z ostatnich 30 dni przed obniżką - zarówno na stronie internetowej, jak i w materiałach promocyjnych. Z kolei wirtualnemedia.pl dowiadują się, że to jeden z przedsiębiorców poskarżył się na Temu do Urzędu. Ten „ma mieć wątpliwości co do prawidłowości praktyk spółki Temu”:

Jesteśmy w trakcie analizy sygnałów, które do nas trafiły. Cztery pochodzą od konsumentów, jeden od przedsiębiorcy. Trzy z nich dotyczą naruszenia dyrektywy Omnibus - informuje Kamila Guzowska z departamentu komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów cytowana przez wirtualnemedia.pl.

Zobacz także: Ceny chleba 2024. Bochenek za 10 zł to już nic dziwnego. Sprawdź, gdzie kupić najtaniej i jak nie dać się oszukać

Nie tylko brak ceny Omnibus irytuje na Temu

Klienci mają wątpliwości i skarżą do UOKiK również sprzedaż produktów niespełniających norm czy wątpliwej jakości. Zafałszowane mają być także niektóre ceny:

Skargi konsumenckie w sprawie innych naruszeń sygnalizowały m.in. wprowadzanie w błąd odnośnie jakości i dostępności produktów, kwestię sprzedaży artykułów niespełniających norm, jak również prezentowanie w reklamach na portalu Facebook innych cen niż obowiązujące na stronie - mówi przedstawicielka UOKiK.

Mimo to popularność platformy Temu nieustannie rośnie. Tylko w styczniu 2024 liczba odwiedzających wzrosła tutaj do ok. 3,7 mln. Dla porównania spółka Allegro.pl odnotowała w tym czasie spadek popularności z blisko 9,7 mln użytkowników do nieco ponad 9,1 mln.

Temu założone zostało w amerykańskim Bostonie w 2022 roku. Od połowy 2023 roku prężnie rozwija się także w Polsce, zajmując się przede wszystkim handlem produktami z Chin. Klienci chwalą sobie tutaj szeroki asortyment, przystępne ceny, częste oferty promocyjne i relatywnie krótki czas dostawy zamówień.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu