Czołowa firma deweloperska nie zwalnia tempa. Szykuje wzrost sprzedaży i inwestuje w grunty

Oliwia Marciszewska
Opracowanie:
Atal, jedna z czołowych firm deweloperskich w Polsce, ogłosiła ambitne plany na 2025 rok. Spółka zamierza sprzedać co najmniej 2,5 tysiąca mieszkań oraz osiągnąć marżę netto na poziomie 21 proc.
Atal, jedna z czołowych firm deweloperskich w Polsce, ogłosiła ambitne plany na 2025 rok. Spółka zamierza sprzedać co najmniej 2,5 tysiąca mieszkań oraz osiągnąć marżę netto na poziomie 21 proc.
Atal, jedna z czołowych firm deweloperskich w Polsce, ogłosiła ambitne plany na 2025 rok. Spółka zamierza sprzedać co najmniej 2,5 tysiąca mieszkań oraz osiągnąć marżę netto na poziomie 21 proc. Prezes Zbigniew Juroszek podczas wideokonferencji podzielił się szczegółami strategii, która ma na celu zwiększenie udziału firmy na rynku mieszkaniowym.

Spis treści

Atal planuje znaczący wzrost sprzedaży mieszkań w 2025 roku. Celem spółki jest sprzedaż nie mniej niż 2,5 tysiąca lokali, co stanowi ambitne wyzwanie w kontekście obecnych warunków rynkowych.

– Chcielibyśmy, by w 2025 r. sprzedaż była nie mniejsza niż 2 500 sztuk. W pierwszym półroczu będzie bliżej tysiąca, a w drugim - co najmniej 1.500 lokali, może więcej – powiedział prezes Atalu.

W 2024 roku przedsiębiorstwo zawarło 2 068 umów deweloperskich oraz przedwstępnych. W 2023 roku liczba sprzedanych lokali wyniosła 2 833.

Wyzwania dla rynku nieruchomości

Rok 2024 był trudny dla rynku nieruchomości, co wpłynęło na wyniki sprzedażowe Atalu. Mimo to firma widzi szansę na poprawę sytuacji w nadchodzących miesiącach.

– Co do bieżącej sprzedaży nie ma dobrych wieści. III i IV kw. 2024 r. były trudne na całym rynku, I kw. 2025 r. też jest trudny. W marcu zaczyna się pewne polepszenie, ale na poprawę liczymy w II kw., a znaczącą zmianę rynku na III i IV kw. 2025 r. (...) Zakładamy, że 2025 r. przejdziemy na plusie, powyżej roku 2024, a na eksplozję liczymy w latach 2026-2027 – dodał Juroszek.

Atal planuje być dobrze przygotowanym na zmiany rynkowe, co obejmuje zwiększenie dostępności oferty oraz strategiczne zakupy gruntów.

Strategia zakupowa firmy

Zakupy gruntów są kluczowym elementem strategii Atalu na 2025 rok. Firma planuje wydać na ten cel od 250 do 300 milionów złotych.

– Nie mamy dokładnego celu zapisanego w budżecie ile zamierzamy wydać (...) W 2024 r. wydaliśmy na zakupy gruntów 320 mln zł, w tym roku już zaczynamy zakupy i myślimy, że ta kwota może być podobna, może trochę mniejsza, więc poziom 250-300 mln zł można założyć, ale będziemy się sugerować potrzebami – dodał prezes.

W tym roku Atal przygotowuje się do rozpoczęcia budowy projektów na około 5,7 tysiąca mieszkań.

Marża i wyniki finansowe

Osiągnięcie marży netto na poziomie 21 proc. jest jednym z głównych celów finansowych Atalu na 2025 rok. W 2024 roku wniosła ona 19,9 proc.

– Realnie nasz cel to zawsze było osiąganie 20 proc. marży netto. I jesteśmy cały czas w celu. Na 2025 r. szacujemy, że marża netto będzie na poziomie 21 proc., a brutto ok. 27 proc. – dodał prezes.

W 2024 roku Grupa Atal wygenerowała skonsolidowane przychody na poziomie 1,487 miliarda złotych oraz zysk netto w wysokości ponad 295 milionów złotych.

Źródło: PAP

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu