Debiut „Biedronki” na Słowacji dopiero w 2025 roku. Opóźnienia w ekspansji

Eryk Kołodziejek
14.05.2014 WALBRZYCH MARKET BIEDRONKA PRZY ULICY KUSOCINSKIEGO W WALBRZYCHU MARKET SKLEP BIEDA BIEDRONKA JERONIMO MARTINS PORTUGALSKI SKLEP HANDEL SKLEP WIELKOPOWIERZCHNIOWY PARKING ..DARIUSZ GDESZ / POLSKAPRESSE  GAZETA WROCLAWSKA ....
14.05.2014 WALBRZYCH MARKET BIEDRONKA PRZY ULICY KUSOCINSKIEGO W WALBRZYCHU MARKET SKLEP BIEDA BIEDRONKA JERONIMO MARTINS PORTUGALSKI SKLEP HANDEL SKLEP WIELKOPOWIERZCHNIOWY PARKING ..DARIUSZ GDESZ / POLSKAPRESSE GAZETA WROCLAWSKA .... DARIUSZ GDESZ / POLSKAPRESSE
Portugalski gigant handlowy Jeronimo Martins nie otworzy swoich sklepów „Biedronka” na Słowacji w bieżącym roku, jak donoszą portugalskie media ekonomiczne i branżowe. Nowa data inauguracji sieci w tym kraju to pierwszy kwartał 2025 roku.

Spis treści

Przyczyny opóźnienia debiutu

Według informacji uzyskanych przez lizboński dziennik ekonomiczny "Jornal de Negocios", Jeronimo Martins zdecydował się przesunąć otwarcie pierwszych sklepów na Słowacji na przyszły rok, najpóźniej do marca. Decyzja ta wynika z konieczności spełnienia różnych formalności, w tym uzyskania niezbędnych pozwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w Słowacji, jak podaje branżowy magazyn "Distribuicao Hoje".

Warto przypomnieć, że w pierwszym kwartale 2024 roku prezes grupy JM, Pedro Soares dos Santos, sugerował, że debiut marki "Biedronka" na słowackim rynku może nastąpić najpóźniej do grudnia bieżącego roku. Jednakże, z powodu wspomnianych formalności, termin ten został przesunięty.

Plany ekspansji na Słowacji

Magazyn "Distribuicao Hoje" informuje, że pierwsze sklepy "Biedronka" na Słowacji zostaną otwarte w pięciu miastach: Zwoleniu, Levicach, Senicy, Powaskiej Bystrzycy oraz w Nowych Zamkach. To ambitny krok w kierunku rozszerzenia działalności Jeronimo Martins poza granice Polski, gdzie marka "Biedronka" jest już dobrze znana.

Słowacja stanie się czwartym krajem, w którym Jeronimo Martins rozwija swoje sieci handlowe, po Portugalii, Polsce i Kolumbii. W przeszłości firma próbowała również wejść na rynek brazylijski, jednak te próby zakończyły się niepowodzeniem.

Obecność "Biedronki" w Polsce

W Polsce Jeronimo Martins prowadzi ponad 3,6 tys. sklepów pod marką "Biedronka". Zgodnie z planami przedstawionymi w marcu bieżącego roku, firma zamierzała do końca 2024 roku otworzyć dodatkowe 130-150 placówek handlowych w Polsce. Ekspansja na Słowacji jest kolejnym krokiem w strategii rozwoju firmy na rynkach międzynarodowych.

Źródło: PAP

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu