Spis treści
Przyczyny opóźnienia debiutu
Według informacji uzyskanych przez lizboński dziennik ekonomiczny "Jornal de Negocios", Jeronimo Martins zdecydował się przesunąć otwarcie pierwszych sklepów na Słowacji na przyszły rok, najpóźniej do marca. Decyzja ta wynika z konieczności spełnienia różnych formalności, w tym uzyskania niezbędnych pozwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w Słowacji, jak podaje branżowy magazyn "Distribuicao Hoje".
Warto przypomnieć, że w pierwszym kwartale 2024 roku prezes grupy JM, Pedro Soares dos Santos, sugerował, że debiut marki "Biedronka" na słowackim rynku może nastąpić najpóźniej do grudnia bieżącego roku. Jednakże, z powodu wspomnianych formalności, termin ten został przesunięty.
Plany ekspansji na Słowacji
Magazyn "Distribuicao Hoje" informuje, że pierwsze sklepy "Biedronka" na Słowacji zostaną otwarte w pięciu miastach: Zwoleniu, Levicach, Senicy, Powaskiej Bystrzycy oraz w Nowych Zamkach. To ambitny krok w kierunku rozszerzenia działalności Jeronimo Martins poza granice Polski, gdzie marka "Biedronka" jest już dobrze znana.
Słowacja stanie się czwartym krajem, w którym Jeronimo Martins rozwija swoje sieci handlowe, po Portugalii, Polsce i Kolumbii. W przeszłości firma próbowała również wejść na rynek brazylijski, jednak te próby zakończyły się niepowodzeniem.
Obecność "Biedronki" w Polsce
W Polsce Jeronimo Martins prowadzi ponad 3,6 tys. sklepów pod marką "Biedronka". Zgodnie z planami przedstawionymi w marcu bieżącego roku, firma zamierzała do końca 2024 roku otworzyć dodatkowe 130-150 placówek handlowych w Polsce. Ekspansja na Słowacji jest kolejnym krokiem w strategii rozwoju firmy na rynkach międzynarodowych.
Źródło: PAP
