Lider z Polski idzie na podbój nowego kraju. Konkurencja ma problem

Marek Knitter
Niebawem kolejne Biedronki na Słowacji powstaną w takich miejscowościach jak: Zvolen, Považská Bystrica, Nové Zámky i Senica
Niebawem kolejne Biedronki na Słowacji powstaną w takich miejscowościach jak: Zvolen, Považská Bystrica, Nové Zámky i Senica fot.spółka
Biedronka - część kontrolowanej przez rodzinę i notowanej na giełdzie spółki Jerónimo Martins - wchodzi na Słowację ze swoimi pierwszymi sklepami. Pierwsza placówka została otwarta w Miłosławiu niedaleko Bratysławy.

Spis treści

Przed otwarciem sklepów firma przygotowała zupełnie nowe centrum dystrybucyjne w Voderadach, gdzie zespół 66 osób będzie wspierał logistykę sieci Biedronka. W niedalekiej przyszłości nastąpi otwarcie sklepów w innych słowackich miastach, takich jak Zvolen, Považská Bystrica, Nové Zámky i Senica.

Sieć już zatrudnia na Słowacji blisko 300 osób

Jerónimo Martins Slovensko planuje stopniowo rozszerzać swoją obecność w różnych regionach Słowacji. W sumie firma zatrudnia już blisko 300 osób, w tym pracowników sklepów, centrali zlokalizowanej w Bratysławie oraz własnego centrum dystrybucyjnego.

- To szczęśliwy dzień dla Grupy Jeronimo Martins, ponieważ przybywamy do nowego dla nas kraju, z naszą marką Biedronka, w roku jej 30-lecia. Wierzymy, że możemy dokonać pozytywnej zmiany na Słowacji i będziemy zaangażowani w ścisłą współpracę ze słowackimi dostawcami, aby zbudować najlepszą możliwą ofertę w najniższych cenach dla słowackich konsumentów i rodzin – powiedział Pedro Soares Dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins.

Pierwsza placówka została zbudowana od podstaw przez słowackiego dewelopera w zaledwie dwa i pół miesiąca, z powierzchnią sprzedaży liczącą aż 876 metrów kwadratowych i całkowitą powierzchnią budynku wraz z zapleczem - 1 239 metrów kwadratowych. Na klientów czeka także przeznaczony dla nich parking z 61 miejscami, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnością. Biedronka planuje również instalację stacji ładowania samochodów elektrycznych oraz paneli fotowoltaicznych na dachu sklepu.

Coraz większa rola Biedronki w całej grupie Jeronimo Martins

Jak podał właściciel, w 2024 r. sprzedaż Biedronki stanowiła 70,4 proc. przychodów całej grupy Jeronimo Martins wobec 70,2 proc. rok wcześniej. Całkowita sprzedaż Grupy Jeronimo Martins w 2024 roku wzrosła o 4,9 proc. rdr do 33 465 euro.

Na koniec ub.r. sieć Biedronka liczyła 3 730 placówek.

Obroty całej grupy Jeronimo Martins, która rozwija też m.in. sklepy Pingo Doce i Recheio w Portugalii oraz Ara w Kolumbii, wyniosły 33,5 mld euro. Oznacza to, że były one wyższe o 9,3 proc. w porównaniu do 2023 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu