- Przewidywaliśmy trudny rok 2024, mając świadomość, że spadająca inflacja żywności w połączeniu z wysoką inflacją kosztową doprowadzi do nasilenia konkurencji na rynkach, na których działamy i zwiększoną presję na biznes. W sytuacji, gdy konsumenci zachowywali ostrożność, wszystkie nasze marki inwestowały w pozycjonowanie cenowe, poprawę asortymentu, czy rozszerzenie obecności na rynku dokonując 386 otwarć nowych sklepów i 366 przebudów - powiedział Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins cytowany w komunikacie.
Jak dodał, spółka zdaje sobie sprawę z trudnej sytuacji na rynkach wraz z początkiem 2025 roku.
- Wkraczając w rok 2025, w kontekście, zmiennej i niepewne sytuacji - przynajmniej w pierwszej połowie roku - spodziewamy się, że zachowania konsumentów powinny być w dalszym ciągu kształtowane w oparciu o ostrożność, a dynamika konkurencji na rynku powinna pozostawać pod silną presją. Dlatego jesteśmy gotowi kontynuować naszą pracę, aby zapewnić konkurencyjność cenową, wzmacniając naszą pozycję rynkową i nigdy nie zawieść konsumentów, którzy wybierają nasze sklepy i ufają naszej wartości – podsumował Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins.
Bardzo dobre wyniki sprzedaży sieci Biedronka w Polsce
Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka poinformował wcześniej, że jego sklepy w Polsce zanotowały rekordowy wzrost sprzedaży wynoszący wstępnie w 2024 roku 23,6 mld euro czyli ponad 100,5 mld zł według obecnego kursu (15 stycznia).
Według Jeronimo Martins w 2024 r. pod marką Hebe zostało uruchomionych w Polsce 36 nowych sklepów, dwa na Słowacji oraz jeden w Czechach.
Rosnący udział Biedronki w całości sprzedaży grupy Jeronimo Martins
W 2024 r. sprzedaż Biedronki stanowiła 70,4 proc. przychodów całej grupy Jeronimo Martins wobec 70,2 proc. rok wcześniej. Obroty całej grupy Jeronimo Martins, która rozwija też m.in. sklepy Pingo Doce i Recheio w Portugalii oraz Ara w Kolumbii, wyniosły 33,46 mld euro. Oznacza to, że były one wyższe o 9,3 proc. w porównaniu do 2023 r.
Jak podało Jeronimo Martins w komunikacie podsumowującym wstępne wyniki za 2024 r., w Polsce inflacja żywności wyniosła w ciągu roku 3,3 proc. (w IV kwartale 4,8 proc.). Po spadku do marca inflacja cen żywności była ponownie wyższa w kwietniu wraz z wprowadzeniem podatku VAT na podstawowe produkty spożywcze i utrzymał tendencję wzrostową.
Biedronka zrealizowała także swój program ekspansji zgodnie z planem i otworzyła 187 nowych sklepów (161 otwarć netto) w ciągu roku, a po przebudowie 280 lokalizacji.
Na koniec 2024 roku sieć Biedronka liczyła 3 730 placówek.
Biznes
