Mniej bąbelków, mniejsze wpływy. Producent zalicza zimny prysznic

Marek Knitter
Początek roku nie sprzyjał większej sprzedaży
Początek roku nie sprzyjał większej sprzedaży FOT. SLAWOMIR SEIDLER
Ambra odnotowała 5,06 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. roku obrotowego 2024/2025 (styczeń-marzec 2025) wobec 2,95 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 150,63 mln zł wobec 171,94 mln zł.

Spis treści

Jak podała spółka wolumen sprzedaży całej grupy spadł o 5,2% do do 16,2 mln średnich butelek 0,75 l.

Większe zapasy w sklepach przyczyna słabszych wyników?

- Główne przyczyny spadku to większe niż rok temu zapasy w sklepach po sezonie grudniowym oraz przesunięta na kwiecień sprzedaż na zakupy wielkanocne. Efekty związane z sezonowością miały największy wpływ na dynamikę sprzedaży w Polsce, gdzie odnotowano spadek przychodów o 16,1%. Szczególnie widoczne to było w segmencie win, win musujących i alkoholi premium. Najszybciej po raz kolejny rosła natomiast sprzedaż win dealkoholizowanych. Sprzedaż tej kategorii rosła w tempie 22,5%, a jej udział osiągnął 3,5% przychodów ze sprzedaży Grupy – podała spółka w komunikacie.

Najlepsze wyniki sprzedażowe - wzrost o 15,3% - zostały osiągnięte na rynku rumuńskim, na którym nie wystąpiło przesunięcie terminu świąt wielkanocnych, a koniunktura konsumencka utrzymywała się na najwyższym poziomie spośród rynków Grupy. Najsłabsza koniunktura panowała w Czechach i na Słowacji, gdzie sprzedaż liczona w walutach lokalnych była niższa o 17,8%.

W III kw. roku obrotowego Grupa poprawiła rentowność marży netto ze sprzedaży o 1,5 pkt proc., co było możliwe dzięki obniżeniu kosztów zakupu surowców i materiałów.

Dziewięć miesięcy jednak na plusie

Z kolei w I-III kwartale r.obr. 2024/2025 (lipiec 2024 - marzec 2025) 38,56 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 44,42 mln zł zysku rok wcześniej. W tym okresie spółka miała 696,84 mln zł przychodów ze sprzedaży w porównaniu z 716,93 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 99,2 mln zł wobec 102,59 mln zł zysku rok wcześniej.

- Za nami trudny kwartał, na którego wynikach mocno odbiła się sezonowość. Nasze marki utrzymują swoje wiodące pozycje na rynku również w okresach spowolnienia. Jesteśmy skupieni na ich dalszym rozwoju, pracujemy również nad kolejnymi innowacjami dla konsumentów - szczególnie napojów nisko- i bezalkoholowych - podsumował prezes Grupy Ambra Robert Ogór, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto 33,82 mln zł w I-III kw. r.obr. 2024/2025 wobec 41,33 mln zł zysku rok wcześniej.

Ambra to największy w Polsce producent, importer i dystrybutor win. Spółka jest notowana na GPW od połowy 2005 r. Głównym udziałowcem spółki jest Schloss Wachenheim AG posiadający 61,12%.

Źródło: isbnews

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu