Jak podała spółka sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła ogółem, liczona w złotych, o 4,8 proc. rdr w IV kwartale ub.r., zaś w euro odnotowała wzrost o 7,6 proc. rdr do 6 110 mln euro. Z kolei sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL) liczona w złotych wzrosła w tym okresie o 1,1 proc. rdr.
- W ciągu roku sprzedaż wzrosła o 4,1 proc. w walucie lokalnej, przy LFL na poziomie -0,3 proc. W euro sprzedaż osiągnęła 23,6 mld euro, o 9,6 proc. więcej niż w 2023 roku. Działając przy deflacji koszyka w ciągu 12 miesięcy 2024 r. i pomimo słabego rynku detalicznego żywności, Biedronka osiągnęła wzrost wolumenu w porównaniu z silnym rokiem 2023 - podano w komunikacie.
Coraz większa rola Biedronki w całej grupie Jeronimo Martins
Jak podał właściciel, w 2024 r. sprzedaż Biedronki stanowiła 70,4 proc. przychodów całej grupy Jeronimo Martins wobec 70,2 proc. rok wcześniej. Całkowita sprzedaż Grupy Jeronimo Martins w 2024 roku wzrosła o 4,9 proc. rdr do 33 465 euro.
- Marka zrealizowała swój program ekspansji zgodnie z planem i otworzyła 187 nowych sklepów (161 otwarć netto) w ciągu roku, po przebudowie 280 lokalizacji" - czytamy dalej.
Na koniec ub.r. sieć Biedronka liczyła 3 730 placówek.
Według Jeronimo Martins w 2024 r. pod marką Hebe zostało uruchomionych w Polsce 36 nowych sklepów, dwa na Słowacji oraz jeden w Czechach.
Jak podaje Jeronimo Martins w komunikacie podsumowującym wstępne wyniki za 2024 r., w Polsce inflacja żywności wyniosła w ciągu roku 3,3 proc. (w IV kwartale 4,8 proc.). Po spadku do marca inflacja cen żywności była ponownie wyższa w kwietniu wraz z wprowadzeniem podatku VAT na podstawowe produkty spożywcze i utrzymał tendencję wzrostową.
- Zachowania konsumentów były przez cały rok ostrożne, podyktowane bardziej niż kiedykolwiek wcześniej ceną i promocjami – podano materiale.
Obroty całej grupy Jeronimo Martins, która rozwija też m.in. sklepy Pingo Doce i Recheio w Portugalii oraz Ara w Kolumbii, wyniosły 33,5 mld euro. Oznacza to, że były one wyższe o 9,3 proc. w porównaniu do 2023 r.
Łączna powierzchnia sklepów wyniosła 2,67 mln mkw na koniec ub.r. wobec 2,53 mln mkw rok wcześniej.
