100 mld zł w Biedronce. Czegoś takiego nie było jeszcze nigdy

Marek Knitter
W euro sprzedaż Biedronki w całym 2024 roku osiągnęła 23,6 mld euro, o 9,6 proc. więcej niż w 2023 roku
W euro sprzedaż Biedronki w całym 2024 roku osiągnęła 23,6 mld euro, o 9,6 proc. więcej niż w 2023 roku FOT.DARIUSZ BLOCH/POLSKA PRESS
Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka poinformował, że jego sklepy w Polsce zanotowały rekordowy wzrost sprzedaży wynoszący wstępnie w 2024 roku 23,6 mld euro czyli ponad 100,5 mld zł według obecnego kursu.

Jak podała spółka sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła ogółem, liczona w złotych, o 4,8 proc. rdr w IV kwartale ub.r., zaś w euro odnotowała wzrost o 7,6 proc. rdr do 6 110 mln euro. Z kolei sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL) liczona w złotych wzrosła w tym okresie o 1,1 proc. rdr.

- W ciągu roku sprzedaż wzrosła o 4,1 proc. w walucie lokalnej, przy LFL na poziomie -0,3 proc. W euro sprzedaż osiągnęła 23,6 mld euro, o 9,6 proc. więcej niż w 2023 roku. Działając przy deflacji koszyka w ciągu 12 miesięcy 2024 r. i pomimo słabego rynku detalicznego żywności, Biedronka osiągnęła wzrost wolumenu w porównaniu z silnym rokiem 2023 - podano w komunikacie.

Coraz większa rola Biedronki w całej grupie Jeronimo Martins

Jak podał właściciel, w 2024 r. sprzedaż Biedronki stanowiła 70,4 proc. przychodów całej grupy Jeronimo Martins wobec 70,2 proc. rok wcześniej. Całkowita sprzedaż Grupy Jeronimo Martins w 2024 roku wzrosła o 4,9 proc. rdr do 33 465 euro.

- Marka zrealizowała swój program ekspansji zgodnie z planem i otworzyła 187 nowych sklepów (161 otwarć netto) w ciągu roku, po przebudowie 280 lokalizacji" - czytamy dalej.

Na koniec ub.r. sieć Biedronka liczyła 3 730 placówek.

Według Jeronimo Martins w 2024 r. pod marką Hebe zostało uruchomionych w Polsce 36 nowych sklepów, dwa na Słowacji oraz jeden w Czechach.

Jak podaje Jeronimo Martins w komunikacie podsumowującym wstępne wyniki za 2024 r., w Polsce inflacja żywności wyniosła w ciągu roku 3,3 proc. (w IV kwartale 4,8 proc.). Po spadku do marca inflacja cen żywności była ponownie wyższa w kwietniu wraz z wprowadzeniem podatku VAT na podstawowe produkty spożywcze i utrzymał tendencję wzrostową.

- Zachowania konsumentów były przez cały rok ostrożne, podyktowane bardziej niż kiedykolwiek wcześniej ceną i promocjami – podano materiale.

Obroty całej grupy Jeronimo Martins, która rozwija też m.in. sklepy Pingo Doce i Recheio w Portugalii oraz Ara w Kolumbii, wyniosły 33,5 mld euro. Oznacza to, że były one wyższe o 9,3 proc. w porównaniu do 2023 r.

Łączna powierzchnia sklepów wyniosła 2,67 mln mkw na koniec ub.r. wobec 2,53 mln mkw rok wcześniej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu