Spis treści
Strategia Rozwoju Greenvolt
Greenvolt, jako lider w branży odnawialnych źródeł energii, sprzedał portfel projektów o łącznej mocy 231 MW firmie Transiziona. Transakcja, której wartość wynosi 195 milionów euro, obejmuje 28 projektów wiatrowych i słonecznych zlokalizowanych w Hiszpanii. Jest to część szerszej strategii Greenvolt, która zakłada rotację aktywów i rozwój nowych projektów.
Umowa sprzedaży obejmuje zarówno projekty na etapie gotowości do budowy (RtB), jak i te, które osiągnęły status operacyjny (COD). W ramach tej transakcji, Greenvolt sprzedał projekty o łącznej mocy 145 MW, które są gotowe do uruchomienia komercyjnego, oraz dodatkowe projekty o mocy 86 MW w fazie greenfield.
Greenvolt konsekwentnie realizuje strategię rotacji aktywów, sprzedając 70-80 proc. projektów wielkoskalowych na etapie RtB lub po osiągnięciu statusu operacyjnego. Aktualnie firma posiada portfel projektów o łącznej mocy 13,2 GW w 18 krajach. Do końca roku planuje doprowadzić co najmniej 5,3 GW do etapu RtB.
W ciągu ostatnich dwóch miesięcy Greenvolt ogłosił również sprzedaż projektów w Polsce o łącznej wartości 333 milionów euro. Po transakcji w Hiszpanii, wartość sprzedaży aktywów grupy w 2025 roku wzrosła do około 530 milionów euro.
– Transakcja w Hiszpanii, podobnie jak wcześniejsze dezinwestycje w Polsce, potwierdza naszą zdolność do rozwijania wielkoskalowych projektów odnawialnych w różnych technologiach i na różnych etapach realizacji. Cieszymy się, że nasze projekty cieszą się dużym zainteresowaniem rynku, co pozwala nam skutecznie realizować strategię rotacji aktywów, jednocześnie rozwijając solidny portfel projektowy – skomentował João Manso Neto, CEO Grupy Greenvolt
O Greenvolt
Greenvolt, spółka znajdująca się w portfelu globalnej firmy inwestycyjnej KKR, to grupa działająca w 100 proc. w sektorze energii odnawialnej. Prowadzi działalność w 20 regionach geograficznych w Europie, Ameryce Północnej i Azji.
Biznes
