Dwie gry pozytywnie wpłynęły na wyniki polskiej spółki gamingowej

Marek Knitter
Według spółki BoomBit najważniejszą premierą w ostatnim kwartale była gra Clash of Destiny, która zadebiutowała we wrześniu
Według spółki BoomBit najważniejszą premierą w ostatnim kwartale była gra Clash of Destiny, która zadebiutowała we wrześniu 123fr
BoomBit, który jest polskim producentem i wydawcą gier mobilnych, poinformował, że po dziewięciu miesiącach tego roku miał 10,97 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 8,56 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 167,71 mln zł w porównaniu z 183,49 mln zł.

Spis treści

W samym trzecim kwartale spółka odnotowała 2,63 mln zł skonsolidowanego zysku netto przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 55,46 mln zł.

W trzech kwartałach 2024 roku łączne przychody Grupy BoomBit wyniosły 167,7 mln zł, w tym 162,2 mln zł z gier mobilnych. Wśród najpopularniejszych tytułów na czele pozostały Hunt Royale (31,6 mln zł od początku roku i 11,5 mln zł w III kw. 2024) oraz Darts Club (22,1 mln zł i 6,5 mln zł w III kw. 2024), a w samym trzecim kwartale 2024 r. wysokie przychody wypracowały debiutujące w maju Dawn of Ages (3,1 mln zł i 6,8 mln zł od premiery) oraz wprowadzony na rynek w wakacje Downhill Race League (2,1 mln zł) – podała spółka w raporcie.

Najważniejszą premierą w ostatnim kwartale była gra Clash of Destiny

Spółka podała także, że najważniejszą premierą w ostatnim kwartale była gra Clash of Destiny, która zadebiutowała we wrześniu, a dobre recenzje i wyniki osiągnęły także Offroad Runner czy Car Sales Simulator. W drugiej połowie listopada we współpracy ze studiem Madcore wydana została gra Loot Heroes.

Grupa kontynuuje prace nad projektami opartymi na technologii blockchain i w trzech kwartałach 2024 roku osiągnęła w tym segmencie działalności przychody na poziomie 5,5 mln zł. Dotyczą one sprzedanych przez BoomLand NFT do gry Hunters on Chain na kwotę 1,5 mln zł oraz przychodów z grantu otrzymanego od operatora protokołu Immutable w wysokości 1,5 mln zł.

BoomBit jeszcze w tym roku planuje debiut nowych gier

– Intensywnie pracujemy nad przygotowaniem nowych tytułów i wprowadzamy na rynek kolejne zapowiadane wcześniej gry Mid-Core. […] Jeszcze w IV kw. planowana jest premiera Rest Stop Tycoon, a na I kw. 2025 roku przygotowujemy wydanie Train King Tycoon oraz soft launch gry 'Hunt Origin', osadzonej w uniwersum 'Hunt Royale', ale z zupełnie nowym gameplayem i mechaniką. Warte odnotowania są także dobre, zauważalne wyniki kilku wprowadzonych trakcie wakacji gier Hyper-Casual: Downhill Race League, Offroad Runner czy Car Sales Simulator – powiedział prezes Marcin Olejarz, cytowany w komunikacie.

Dodał, że spółka pracuje nad dalszą dywersyfikacją przychodów i jest w trakcie komercjalizacji narzędzi Business Intelligence oraz Playable Ads.

– Zamierzamy również zwiększyć swoją ekspozycję w segmencie gier wydawanych na Steam oraz na konsolach. W pierwszej kolejności na Steam chcemy wydać wersję free-to-play Dawn of Ages, jeszcze w pierwszym kwartale 2025 roku – dodał prezes.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 0,71 mln zł wobec 14,16 mln zł zysku rok wcześniej.

BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r. Głównym udziałowcem spółki jest ATM Grupa posiadająca 29,33 proc. akcji (30,55 proc. w głosach na WZA), Hannibal Soares (poprzez We Are One Ltd) 27,31 proc. akcji (29,15 proc. w głosach), Marcin Olejarz 14,23 proc. (14,97 proc.) i Karolina Szablewska-Olejarz 13,48 proc. (14,45 proc.).

Źródło: spółka/isbnews/stooq.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu