– Jesteśmy w trakcie pisania prospektu emisyjnego, który przygotowujemy wspólnie z domem maklerskim INC. Zamierzamy go złożyć do końca czerwca do Komisji Nadzoru Finansowego. Naszym celem jest główny rynek GPW. Mamy nadzieję, że do naszego debiutu dojdzie pod koniec roku lub na początki przyszłego 2026 r. – powiedział Strefie Biznesu prezes Mateusz Wróbel podczas tegorocznego EKG w Katowicach.
Dodał, że wiele będzie zależało w tym czasie od sytuacji rynkowej jak i wojny toczącej się za naszą wschodnią granicą.
– Naszym celem jest pozyskanie środków na realizację akwizycji. Na razie nie chcemy zdradzać wielkości planowanej emisji akcji. Myślimy także o naszej ekspansji na rynki zagraniczne – dodał Mateusz Wróbel.
Jak wyjaśnił prezes spółka działa przede wszystkim na rynku klienta indywidualnego, aby miał oszczędności czerpania korzyści z zielonej energię poprzez fotowoltaikę czy magazyny energii. W grę wchodzi także termomodernizacja i wymiana źródła ciepła.
– Patrząc jednak obecnie na zapotrzebowanie w naszym kraju to skupiamy się na fotowoltaice w powiązaniu z magazynami energii. Z jednej strony są to produkty o wyższej marży a po drugie programy rządowe nam w tym pomagają co jest niewątpliwie bardzo dużym wsparciem dla konsumentów – dodał prezes Wróbel.
Wcześniej spółka podała, że m.in. celuje w 100 mln zł przychodów w 2025 r.
EcoRun (dawniej Supreme Global) to holding z sektora OZE, do którego należy m.in. Supreme Energy - spółka specjalizująca się w sprzedaży systemów fotowoltaicznych, pomp ciepła, magazynów energii, pieców na pellet, pieców zgazowujących drewno, hybrydowej usługi bilansowania wraz z wykorzystaniem wirtualnego magazynu energii, ładowarek do samochodów elektrycznych oraz usługi termomodernizacji.
Patronem medialnym XVII Europejskiego Kongresu Gospodarczego (EEC) w Katowicach są „Strefa Biznesu” oraz „Dziennik Zachodni”, należące do Polska Press Grupy – jedynej firmy medialnej w Polsce, która posiada w swoim portfolio 22 serwisy regionalne, ponad 500 serwisów miejskich, ogólnopolski portal informacyjny i.pl, a także liczne serwisy tematyczne (m.in. StrefaObrony.pl, StrefaEdukacji.pl, StronaKobiet.pl czy RegioDom.pl), branżowe oraz e-commerce. Jest również wydawcą 20 dzienników regionalnych.