Sportowe emocje napędzają apetyt. Od początku turnieju Polacy złożyli w serwisie Pyszne.pl o 28% więcej zamówień niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jednak po pierwszym meczu naszej reprezentacji, Pyszne.pl odnotowało wzrost na poziomie niemal 40%.
Ale to blado wypada gdy odnotujemy, że w dniu półfinału Włochy – Hiszpania, Włosi złożyli aż o 82% więcej zamówień jedzenia niż w analogicznym dniu tygodnia poprzedniego roku, a Hiszpanie – o 54% więcej. Jedni i drudzy wybrali pizzę.
Nie jesteśmy jednak najgorsi. W dniu półfinału Anglia – Dania - Duńczycy złożyli o 10 proc. więcej zamówień niż w analogicznym dniu poprzedniego miesiąca, a daniem które najczęściej wybierali były frytki.
Anglicy górą we wszystkim
Najpopularniejszą godziną składania zamówień w Danii była 17:00, czyli godzinę wcześniej niż w poprzednich dniach, gdy grała duńska reprezentacja.
Od początku turnieju Brytyjczycy złożyli o 54% więcej zamówień niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Największe zaskoczenia: cheesburger a nie pizza i... Dania!
Choć polscy kibice deklarują się jako wielbiciele pizzy, najczęściej zamawianym daniem w dniach meczów polskiej reprezentacji był cheeseburger.
W dniach meczów naszej reprezentacji godzinowy rozkład zamówień w ciągu dnia znacznie odbiegał od standardu - najwięcej zamówień składanych było godzinę przed meczem, czyli o 17:00 lub 20:00.
Po odpadnięciu Polski, najmocniej liczyliśmy na zwycięstwo Hiszpanii (15% wskazań). Spośród dwóch drużyn, które nadal walczą o puchar, więcej Polaków kibicuje Włochom (9% wskazań).
Pierwsze miejsce dla Niemców, 2. dla Francuzów i 3. dla Hiszpanów - takie wyniki obstawiali przed turniejem Polacy.
Włochów i Anglików, którzy zapewnili sobie miejsce w finale, w pierwszej trójce typowało odpowiednio około 28% i około 37% z nas.
Największym zaskoczeniem była dla Polaków Dania, której szanse na miejsce w pierwszej trójce dawało tylko nieco ponad 1% ankietowanych.
Źródła: - Dane wewnętrzne Pyszne.pl - Raport „Jedzenie a piłkarskie emocje" zrealizowany w maju 2021 na zlecenie Pyszne.pl przez Kantar, Profiles Divison
