Spółka otrzymała ogólną ocenę 5,14, tym samym wyprzedzając tak znane firmy, jak PZU, KGHM, Pekao, czy InterCars.
- Bardzo dobra pozycja naszej spółki w rankingu „Forbesa” to efekt konsekwentnej strategii, inwestycji w nowoczesne rozwiązania technologiczne i ograniczanie kosztów, dzięki czemu nasze przychody wzrosły w ostatnich trzech latach o 30,5 proc., a zwrot z kapitału w tym okresie wyniósł 11,6 proc. – tłumaczy Jacek Pryczek, prezes zarządu Firmy Oponiarskiej Dębica SA. - To świetny wynik w kontekście złej od 2008 roku sytuacji ekonomicznej w krajach, do których eksportujemy niemal 80 proc. opon, a także zmniejszającego się obecnie potencjału rynku polskiego. Jestem przekonany, że tak dobra obecnie sytuacja naszej firmy, pozwoli nam osiągnąć sukces w okresie przyszłego ożywienia gospodarczego” – dodaje prezes Pryczek.
Redakcja magazynu „Forbes” przygotowując ranking, objęła analizą sprawozdania kwartalne wszystkich spółek notowanych na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Podstawowym kryterium była trwała zdolność do generowania zysków. Analizie poddano 12 kwartałów, a ostatnie uwzględnione dane pochodzą z III kwartału 2012 r. W rankingu uwzględniono te spółki, które najwyżej jeden kwartał zakończyły stratą. Wykluczono zaś firmy, których przychody nie przekroczyły 10 mln euro. Przedsiębiorstwa zostały podzielone na pięć kategorii: Banki i ubezpieczenia, Przemysł i budownictwo, Infrastruktura, Surowce oraz Konsumpcja, aby móc je porównać.
O ocenie decydowały zastosowane wskaźniki, które są niezależne od branży, w jakiej działa przedsiębiorstwo. Następnie, stosując miarę pozycyjną, przyznawano punkty, w każdym sektorze oddzielnie, w następujących kategoriach: Dynamika przychodów, Dynamika aktywów, Dynamika kapitałów, Rentowność kapitału oraz Powtarzalność wyników.
