Spis treści
Google ma kłopoty?
Dochodzenie przeprowadzone przez CMA ujawniło, że Google dominuje w sektorze technologii reklamowych online, co może negatywnie wpływać na konkurencyjność rynku. Z ustaleń urzędu wynika, że większość wydawców i reklamodawców, w celu składania ofert i sprzedaży powierzchni reklamowej, korzysta z usług oferowanych przez Google. Ta dominacja rynkowa pozwala firmie na preferowanie własnych usług kosztem konkurentów, co może prowadzić do ograniczenia wyboru i innowacyjności na rynku.
Wstępnie ustaliliśmy, że Google wykorzystuje swoją siłę rynkową do utrudniania konkurencji w zakresie reklam wyświetlanych na stronach internetowych. Wiele firm jest w stanie utrzymać swoje treści cyfrowe za darmo lub taniej, wykorzystując reklamy online do generowania przychodów. Reklamy w tych witrynach i aplikacjach docierają do milionów ludzi w całej Wielkiej Brytanii, pomagając w zakupie i sprzedaży towarów i usług. Dlatego tak ważne jest, aby wydawcy i reklamodawcy - którzy udostępniają te bezpłatne treści - mogli korzystać z efektywnej konkurencji i uzyskać uczciwą ofertę przy zakupie lub sprzedaży cyfrowej przestrzeni reklamowej - oświadczyła Juliette Enser, tymczasowa dyrektor wykonawcza CMA ds. egzekwowania prawa.
Google odpowiada na zarzuty
W odpowiedzi na wstępne wyniki dochodzenia, Google zaprzeczyło zarzutom, twierdząc, że ustalenia CMA są błędne. Firma podkreśla swoje zaangażowanie w wspieranie brytyjskich firm i twierdzi, że reklamodawcy wybierają Google, ponieważ jego produkty efektywnie wspierają rozwój ich działalności.
Nasze narzędzia technologii reklamowej pomagają stronom internetowym i aplikacjom finansować ich zawartość i umożliwiają firmom każdej wielkości skuteczne docieranie do nowych klientów. Google pozostaje zaangażowany w tworzenie wartości dla naszych partnerów wydawców i reklamodawców w tym wysoce konkurencyjnym sektorze. Rdzeń tej sprawy opiera się na błędnych interpretacjach sektora technologii reklamowych. Nie zgadzamy się z opinią CMA i będziemy odpowiednio reagować - oświadczył Dan Taylor, wiceprezes Google ds. globalnych reklam.
Światowy gigant zapłaci karę?
CMA rozważa teraz odpowiedź Google przed podjęciem decyzji o dalszych krokach. Jeśli ostatecznie stwierdzi naruszenie prawa konkurencji przez Google, możliwe są surowe sankcje, w tym kara finansowa sięgająca do 10 proc. rocznego światowego obrotu grupy oraz wydanie prawnie wiążących wskazówek dla firmy.
Ta sytuacja podkreśla rosnące napięcia między wielkimi technologicznymi a organami regulacyjnymi, które starają się zapewnić uczciwą konkurencję na dynamicznie rozwijającym się rynku cyfrowym.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
Źródło:
Strefa Biznesu: Coraz więcej chętnych na kredyty ze zmienną stopą
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?