Google pod lupą. Brytyjski urząd wysunął poważne zarzuty

Barbara Wesoła
Opracowanie:
CMA uważa, że Google działa na niekorzyść konkurentów
CMA uważa, że Google działa na niekorzyść konkurentów fot. Adam Jankowski/Polska Press
Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) w Wielkiej Brytanii wydał wstępne wyniki dochodzenia, które wskazują na stosowanie przez Google praktyk antykonkurencyjnych w zakresie technologii reklamowych online. Ta sytuacja może mieć daleko idące konsekwencje dla wydawców i reklamodawców, podważając uczciwą konkurencję na rynku cyfrowym. Z reklam Googla korzysta miliony firm na całym świecie.

Spis treści

Google ma kłopoty?

Dochodzenie przeprowadzone przez CMA ujawniło, że Google dominuje w sektorze technologii reklamowych online, co może negatywnie wpływać na konkurencyjność rynku. Z ustaleń urzędu wynika, że większość wydawców i reklamodawców, w celu składania ofert i sprzedaży powierzchni reklamowej, korzysta z usług oferowanych przez Google. Ta dominacja rynkowa pozwala firmie na preferowanie własnych usług kosztem konkurentów, co może prowadzić do ograniczenia wyboru i innowacyjności na rynku.

Wstępnie ustaliliśmy, że Google wykorzystuje swoją siłę rynkową do utrudniania konkurencji w zakresie reklam wyświetlanych na stronach internetowych. Wiele firm jest w stanie utrzymać swoje treści cyfrowe za darmo lub taniej, wykorzystując reklamy online do generowania przychodów. Reklamy w tych witrynach i aplikacjach docierają do milionów ludzi w całej Wielkiej Brytanii, pomagając w zakupie i sprzedaży towarów i usług. Dlatego tak ważne jest, aby wydawcy i reklamodawcy - którzy udostępniają te bezpłatne treści - mogli korzystać z efektywnej konkurencji i uzyskać uczciwą ofertę przy zakupie lub sprzedaży cyfrowej przestrzeni reklamowej - oświadczyła Juliette Enser, tymczasowa dyrektor wykonawcza CMA ds. egzekwowania prawa.

Google odpowiada na zarzuty

W odpowiedzi na wstępne wyniki dochodzenia, Google zaprzeczyło zarzutom, twierdząc, że ustalenia CMA są błędne. Firma podkreśla swoje zaangażowanie w wspieranie brytyjskich firm i twierdzi, że reklamodawcy wybierają Google, ponieważ jego produkty efektywnie wspierają rozwój ich działalności.

Nasze narzędzia technologii reklamowej pomagają stronom internetowym i aplikacjom finansować ich zawartość i umożliwiają firmom każdej wielkości skuteczne docieranie do nowych klientów. Google pozostaje zaangażowany w tworzenie wartości dla naszych partnerów wydawców i reklamodawców w tym wysoce konkurencyjnym sektorze. Rdzeń tej sprawy opiera się na błędnych interpretacjach sektora technologii reklamowych. Nie zgadzamy się z opinią CMA i będziemy odpowiednio reagować - oświadczył Dan Taylor, wiceprezes Google ds. globalnych reklam.

Światowy gigant zapłaci karę?

CMA rozważa teraz odpowiedź Google przed podjęciem decyzji o dalszych krokach. Jeśli ostatecznie stwierdzi naruszenie prawa konkurencji przez Google, możliwe są surowe sankcje, w tym kara finansowa sięgająca do 10 proc. rocznego światowego obrotu grupy oraz wydanie prawnie wiążących wskazówek dla firmy.

Ta sytuacja podkreśla rosnące napięcia między wielkimi technologicznymi a organami regulacyjnymi, które starają się zapewnić uczciwą konkurencję na dynamicznie rozwijającym się rynku cyfrowym.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

Źródło:

Polska Agencja Prasowa
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Coraz więcej chętnych na kredyty ze zmienną stopą

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu