Jak podała spółka od stycznia do czerwca br. odnotowała ponad 6,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, w porównaniu do niespełna 5,7 mln zł rok wcześniej. Główny wpływ na wyniki finansowe w pierwszym półroczu miała sprzedaż gry Cooking Simulator oraz jej dodatków.
- Cieszymy się, że wyniki spółki poprawiły się w stosunku do 2023 roku, nawet po uwzględnieniu wpływu umów, które mają charakter długoterminowy (np. Game Pass). Big Cheese Studio potwierdza silne fundamenty stworzonego IP, ale mamy świadomość, że przed nami sporo pracy nad wzmocnieniem pozycji spółki oraz realizacją kolejnych założeń strategicznych – powiedział Łukasz Robert Włodarczyk, członek zarządu Big Cheese Studio w komunikacie przesłanym Strefie Biznesu.
Gra Cooking Simulator i jej wpływ na wyniki
Aktualne wyniki finansowe spółki są efektem przede wszystkim sprzedaży gry Cooking Simulator i jej dodatków. Przychód ze sprzedaży tytułu (bez wersji VR) w okresie od stycznia do czerwca br. wyniósł przeszło 3,3 mln zł wobec 2,1 mln zł w 2023 roku. Z kolei sprzedaż Cooking Simulator VR w dwóch kwartałach 2024 roku przyniosła spółce prawie 2,4 mln zł. 13 czerwca 2024 roku BCS udostępniła najnowszy dodatek do produkcji - Sushi, który pozwala graczom na podjęcie nowego wyzwania kulinarnego, a tym samym poprowadzenie własnego baru sushi w Japonii. Cena dodatku została ustalona na poziomie 9,99 USD.
Dalszy rozwój gry Cooking Simulator
Cooking Simulator jest najważniejszym tytułem Big Cheese Studio od momentu swojej premiery na Steam w 2019 roku gra jest rozwijana poprzez płatne i darmowe dodatki oraz tzw. live ops. Produkcja dostępna jest także w wersjach konsolowych (na Nintendo Switch, PS4, Xbox One i usłudze Xbox Game Pass) oraz w wersji VR. Tytuł osadzony w świecie wirtualnej rzeczywistości szybko zyskał miano najlepszej gry VR roku 2021.
- Priorytetem Big Cheese Studio jest rozwój i rozszerzanie obecnego portfolio tytułów, zwłaszcza Cooking Simulator, co ma kluczowe znaczenie w kontekście przyszłych wyników finansowych. Jednym z głównych filarów strategii firmy pozostaje rozwój na międzynarodowym rynku gamedev - dodaje Łukasz Robert Włodarczyk.
W sierpniu br. 41,44 proc. akcji w spółce Big Cheese Studio objęło Silk Road Games S.A. Spółka jest jednym z nielicznych europejskich dystrybutorów gier na licencjonowanym rynku chińskim. W porozumieniu z Kap In sp. z o.o. posiada łącznie 46,57 proc. akcji BCS.
Big Cheese Studio S.A. to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Model biznesowy studia zakłada tworzenie gier z naciskiem na połączenie symulacji, ekonomii i strategii działania. W 2019 roku na rynku zadebiutowała pierwsza, autorska produkcja firmy - Cooking Simulator. 7 grudnia 2021 roku akcje spółki zadebiutowały na Głównym Rynku GPW w Warszawie.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
Najem krótkoterminowy - czy zmienią się zasady?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?