Historyczny dzień. MAN rusza z produkcją autobusów w Starachowicach!

M.K.
Nowoczesne centrum obsługi klienta jest dobrze widoczne z ulicy 1-go Maja. W tym budynku pojazdy produkowane w Starachowicach kupować będą klienci z całego świata.
Nowoczesne centrum obsługi klienta jest dobrze widoczne z ulicy 1-go Maja. W tym budynku pojazdy produkowane w Starachowicach kupować będą klienci z całego świata. Monika Nosowicz-Kaczorowska
Zbliża się historyczna chwila dla fabryki MAN Bus w Starachowicach. Od poniedziałku, 10 października w zakładzie będą produkowane kompletne autobusy niskopodłogowe.

ZOBACZ TAKŻE:
Elektryczny Solaris Urbino autobusem roku 2017

(Dostawca: x-news)

Jak potwierdza Anita Młodawska-Okła, specjalista do spraw komunikacji w MAN Bus w Starachowicach, w piątek 7 października z fabryki w Starachowicach do Sadów pod Poznaniem wyjedzie ostatni autobus, który w Wielkopolsce zostanie wykonany na gotowo. Kolejne kompletne pojazdy będą opuszczać od tej pory zakład w Starachowicach.
- Wykonane na gotowo autobusy będziemy przekazywać naszym klientom w nowym Centrum Obsługi Klienta - mówi Anita Młodawska-Okła.

Ogromna praca i są efekty
Starachowice mają szansę stać się autobusową potęgą. Od kilkunastu miesięcy rozwój firmy jest bardzo dynamiczny. Jeszcze kilka miesięcy temu teren fabryki w niektórych miejscach przypominał plac budowy. Wyburzono stare budynki, wybudowane zostały całkiem nowe obiekty, a niektóre hale przeszły generalny remont. Całkowicie zmieniło się otoczenie wjazdu na teren zakładu. Powstała nowoczesna portiernia, a obok okazałe Centrum Obsługi Klienta. Wybudowana została myjnia dla autobusów, kabina szczelności, stacja paliw i parking na nowe autobusy. Powstał nowy budynek socjalno- biurowy, gruntownie wyremontowane zostały hale magazynowe i hala logistyczna.

Jednocześnie przenoszono produkcję kolejnych elementów autobusów do Starachowic. W marcu po raz pierwszy w autobusach zaczęto montować silniki, ale na ostateczne wykończenie autobusy były wożone do Sadów pod Poznań. Tam montowano w nich poręcze i wyrywano programy komputerowe zgodnie z życzeniem klienta. Od poniedziałku 10 października wszystkie prace wykonywane będą w Starachowicach i stamtąd będą trafiały do klientów.

Testy w mieście
Wyprodukowane w Starachowicach pojazdy, zanim trafią do sprzedaży, będą testowane w Starachowicach. Jak informuje Wydział Komunikacji i Dróg w Starostwie Powiatowym, prawdopodobnie już 12 października, w środę na drogi powiatu starachowickiego wyjadą pierwsze pojazdy. Średnio codziennie z fabryki wyjeżdżać ma 12 autobusów, które najpierw muszą zostać zarejestrowane. Kierowcy indywidualni rejestrujący swoje auta nie powinni jednak obawiać się, że kolejki w Wydziale Komunikacji i Dróg się wydłużą. Tymczasowa rejestracja autobusów i wydawanie pozwoleń badawczych ma odbywać się w innym miejscu, w pokoju 303. Tam prowadzona będzie wyłącznie obsługa MANa i jego klientów.

Będzie jeszcze jedna hala
Obecnie w fabryce w Starachowicach pracuje - według stanu na 30 września - 2100 osób oraz około 300 osób zatrudnionych przez agencję pracy tymczasowej przy realizacji kontraktu na dostawę 120 grup podłogowych dla firmy w Indonezji.

Liczba zatrudnionych na pewno się zwiększy, ponieważ w Starachowicach mają być produkowane podwozia samojezdne do autobusów wysokopodłogowych. Do tej pory produkowano tu podwozia do autobusów niskopodwoziowych. Zabiegi zarządu starachowickiej fabryki MAN przyniosły jednak efekt w postaci decyzji o przeniesieniu do nas i tej części produkcji z niemieckiego Salzgitter. Ile dokładnie osób może znaleźć pracę w Starachowicach jeszcze nie wiadomo.
- Trwają prace przygotowawcze do wdrożenia tej produkcji. Będziemy na bieżąco informować o ich postępach - powiedziała Anita Młodawska-Okła.

Trwa loteria Echa Dnia. KLIKNIJ I SPRAWDŹ, JAK WYGRAĆ MIESZKANIE, SAMOCHÓD I NAGRODY PIENIĘŻNE

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Greg

a w Starachowicach ogranicza się kursowanie autobusów MZK, co za ironia

o
opt

star czyli gwiazda. nie ma starów są many autobusy. czy ktoś kiedyś o takiej przyszłości pomyślał?

g
gość
Życzę wszystkiego najlepszego i powodzenia zabudowy aut niskopodłogowych.Najważniejsza będzie jakość zabudowy wew.,zew,przede wszystkim Ibis do ,której Klient był przyzwyczajony jak to miało miejsce w Poznaniu.
z
z Ostrowca

Nie patrząc na szyderstwa moich przedmówców-przedwpisywaczy , mam czelność cieszyć się że Starachowice podtrzymują tradycję produkcji motoryzacyjnej w Polsce.W odróżnieniu od Jelcza.Tak,ja nie wstydzę się że to właśnie Starachowice a nie inne miasto, typu Kielce ,dostało możliwość produkcji "wyrobu" codziennej potrzeby na światowym poziomie.Z czym wiąże się mój optymizm ? Ano z tym że w tym właśnie mieście i w tej właśnie fabryce samochodów polska myśl techniczna wykazywała się niesamowitymi  pomysłami.Pomysłami niegorszymi,jak na tamte lata, od Mercedesa,Renaulta,Volvo,DAF-a,Leylanda czy MAN-a.Niestety,polityczne zawirowania Polski,nie z winy konstruktorów, spowodowały że nasi niezwykle zdolni starachowiccy inżynierowie i technicy nie mieli szans przebicia się do wielkiego świata.A przecież dostęp do pomysłów czy porównywanie się z konkurencją to prawdziwa motywacja do doskonalenia własnych projektów.

Bardzo mocno wierzę że starachowicka kadra techniczna udoskonali MAN-a tak w ciężarówkach jak i teraz w autobusach.

Tak czy siak , Star żyje i będzie żyć !!! I niech żyje Star !!!

m
muchacho

Dobrze by było żeby Solaris wysadził MANA z siodła w produkcji autobusów w Polsce ! Fakt, MAN robi najlepsze ciężarówki pod pojazdy specjalne ale autobusów mogliby nie robić !

 

G
Gość
W dniu 05.10.2016 o 19:57, aaaaaaa napisał:

Szkoda że to nie STAR

Może kiedyś nowy model będzie się naywał np STAR-city

o
opiniak.tom

To że będą wyrywane programy komputerowe to ja rozumiem, ale co to znaczy na gotowo?

J
Jol

"W marcu po raz pierwszy w autobusach zaczęto montować silniki, ale na ostateczne wykończenie autobusy były wożone do Sadów pod Poznań. Tam montowano w nich poręcze i wyrywano programy komputerowe zgodnie z życzeniem klienta." - A to ciekawostka ;) 

 

m
marc
W dniu 05.10.2016 o 21:17, marc napisał:

Dostać się tam to trzeba mieć plecy

 

nawet cały komentarz się nie ukazał ;) no widocznie trzeba bronić stołków swoich pleców ;P

m
marc
Dostać się tam to trzeba mieć plecy
Q
Qqła
Ładny artykuł. Szkoda że nie ma ani słowa o pracownikach z Sadów.
a
aaaaaaa

Szkoda że to nie STAR

m
mim

Może by sobie jeszcze parking wybudowali

J
Jan

Nie sądzę aby zatrudnienie wzrosło. 

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu