https://strefabiznesu.pl
reklama

To jedyny taki autobus na świecie! Podczas Targów Transexpo w Kielcach zaprezentowano pojazd, który nie potrzebuje kierowcy. Zobacz film

Paula Goszczyńska
Wideo
od 12 lat
To prawdziwy autobus przyszłości! Podczas trwających w Targach Kielce Międzynarodowych Targach Transportu Zbiorowego Transexpo firma Karsan zaprezentowała elektryczny autobus autonomiczny Autonomous E-Ata. To pojazd, który zupełnie nie potrzebuje kierowcy i już w tym momencie wozi pasażów w kilku krajach na świecie.

To jedyny taki autobus na świecie! Podczas Targów Transexpo zaprezentowano pojazd, który nie potrzebuje kierowcy

W środę, 16 października, rozpoczęły się Międzynarodowe Targi Transportu Zbiorowego Transexpo, które potrwają do piątku, 18 października. 107 firm z 7 krajów prezentuje najnowsze rozwiązania w zakresie transportu zbiorowego. Premiery mają prawdziwe cuda, a konferencje i niezliczona liczba biznesowych spotkań przyciągają wiele osób.

Zobacz również relację z pierwszego dnia targów:

Firma Karsan zaprezentowała w Kielcach prawdziwy pojazd przyszłości - elektryczny autobus autonomiczny Autonomous E-Atak. - To jedyny taki pojazd tu na Targach, ale i jedyny tego typu autobus na świecie. Jest to pojazd autonomiczny, co oznacza, że w normalnym ruchu liniowym miejskim, nie potrzebuje kierowcy - mówi Piotr Bewziuk, dyrektor sprzedaży w firmie Kinetik. - Ostatnio weszliśmy na wyższy poziom autonomii, ponieważ do tej pory było tak, że autobus jeździł bez kierowcy, ale kierowca bezpieczeństwa i tak musiał w tym pojeździe być, by w razie nagłej sytuacji przejąć kontrolę. A w tej chwili już nawet tego nie potrzeba. Kierownica jeszcze została, ale nie ma kierowcy. Dyspozytor zdalnie może nadzorować to, co się dzieje i to on w razie nagłych wypadków może przejąć kontrolę. Chociaż do tej pory takie sytuacje się nie zdarzyły - podkreśla Piotr Bewziuk.

Podczas Targów Transexpo w Kielcach zaprezentowano autobus, który nie potrzebuje kierowcy

Autobus jeździ aktualnie w 8 krajach, w 10 lokalizacjach. - Od ponad 3 lat jeździ w Norwegii na regularnej linii komunikacyjnej. Przewiózł 90 tysięcy pasażerów. W tym roku zresztą została zwiększona dopuszczalna prędkość, bo do niedawna autobus autonomiczny mógł jeździć z prędkością 25 kilometrów na godzinę. Teraz już 40 kilometrów na godzinę. W zeszłym roku do trasy dodano też przejazd pod tunelem, co budziło w niektórych wątpliwości co do podtrzymania łączności z serwerami. A jednak ta łączność nie jest potrzebna cały czas i autobus świetnie daje sobie radę. Jest sprawdzony w praktyce - podsumowuje nasz rozmówca.

Podczas Targów Transexpo w Kielcach zaprezentowano autobus, który nie potrzebuje kierowcy

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Deweloperzy będą musieli ujawniać ceny mieszkań, jest decyzja prezydenta

Deweloperzy będą musieli ujawniać ceny mieszkań, jest decyzja prezydenta

Rynek akcji kończy tydzień na minusie. W centrum uwagi był Allegro

Rynek akcji kończy tydzień na minusie. W centrum uwagi był Allegro

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu