IKEA wciąż żywi się miłością Polaków

Zbigniew Biskupski AIP
Lucyna Nenow
IKEA opiera swój sukces na gustach Polaków. Kolejny dowód na to dostarczają wyniki sprzedażowe spółki w zakończonym właśnie roku finansowym. Sprzedaż w polskich sklepach zwiększyła się o 21,6 proc. co oznacza największą dynamikę ze wszystkich światowych rynków IKEA.

Rok finansowy spółki trwa od września do sierpnia;. W okresie wrzesień 2015-sierpień 2016 aż 3,22 mld złotych wyniosła wartość sprzedaży w polskich sklepach IKEA w roku finansowym 20161. Sprzedaż zwiększyła się o 21,6 proc. w stosunku do roku poprzedniego, co oznacza, że Polska odnotowała najszybszy wzrost spośród wszystkich rynków na świecie.

W tym okresie odnotowano blisko 28 milionów wizyt w 9 sklepach IKEA w Polsce. Największym zainteresowaniem klientów cieszyły się meble kuchenne, których sprzedaż wzrosła z 39 tys. do 50 tys.

IKEA w Polsce podsumowała kolejny rok finansowy. Firma zanotowała rekordowy wynik sprzedaży i tym samym plasuje się wśród najszybciej rozwijających się rynków na świecie. Co więcej, IKEA w Polsce zapowiada dalszy wzrost sprzedaży, otwarcie nowych sklepów oraz uruchomienie sklepu internetowego.

W Polsce jesteśmy od ponad 50 lat i jest to jeden z ważniejszych strategicznie rynków w globalnej strukturze firmy. Rok 2016 był dla nas wyjątkowo intensywny. Po raz pierwszy polskie sklepy przekroczyły próg 3 mld złotych obrotu. Co nas bardzo cieszy, ciągle rośnie zapotrzebowanie na nowe meble, Polacy chętnie się meblują i szukają oryginalnych rozwiązań. Ponadto znacznie wzrasta zainteresowanie proekologicznymi produktami. Doskonałe wyniki IKEA w Polsce są konsekwencją naszej długofalowej inwestycji w ludzi, sklepy i produkty. – powiedziała Anna Pawlak-Kuliga, prezes IKEA w Polsce.

W 2015 roku IKEA Polska sprzedała prawie 2,7 mln produktów, które wpływają na bardziej zrównoważone życie w domu. Jest to prawie 20 proc. więcej niż w roku 2014. Produkty te stanowiły w 2015 roku 4,7 proc. całkowitej wartości sprzedaży sklepów IKEA w Polsce. Polacy kupowali najwięcej zrównoważonych produktów i rozwiązań w działach wyposażenia kuchni, przechowywania i oświetlenia.

– Chcemy inspirować i promować proekologiczne postawy, nie tylko udostępniając produkty, które ograniczają zużycie naturalnych surowców, ale także dając konkretne przykłady. Dlatego inwestujemy w rozwiązania ograniczające emisję CO2 i produkujące czystą energię. Obniżyliśmy ceny energooszczędnego oświetlenia, a już w 2017 roku wprowadzamy do sprzedaży panele fotowoltaiczne – powiedziała Anna Pawlak-Kuliga.

Globalna sprzedaż IKEA Retail wyniosła 34,2 miliarda euro, co stanowi wzrost o 7,2 proc.w porównaniu do roku finansowego 2015. Najszybciej rozwijają się rynki w Chinach, Polsce, Kanadzie i Australii. W planach Grupy IKEA jest otwarcie sklepów w Indiach i Serbii.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu