Inspekcja Boeingów 737 MAX 9. Czy polskie samoloty również przejdą kontrolę?

Damian Kelman
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Po niebezpiecznym zdarzeniu z udziałem Boeinga 737 MAX 9 podjęto w USA decyzję o inspekcji stanu technicznego tych samolotów. Wyniki okazały się potwierdzać wadliwość modelu Boeinga. Czy polskie maszyny również zostaną poddane kontroli? Portal i.pl skontaktował się w tej sprawie z Urzędem Lotnictwa Cywilnego.

Inspekcja Boeingów w USA

W piątek doszło do niebezpiecznego zdarzenia z udziałem Boeinga 737 MAX 9. Samolot Alaska Airlines leciał z Portland, gdy z maszyny, którą podróżowało 171 pasażerów oraz załoga, na wysokości blisko 5000 metrów nad ziemią, odpadła część samolotu, a konkretniej "zaślepka z oknem".

Finalnie, dzięki skutecznemu awaryjnemu lądowaniu w Oregonie, nikomu nic się nie stało, ale władze zdecydowały się na poważne kroki, by wyeliminować tego typu przypadki.

Federalna Administracja Lotnictwa nakazała inspekcję ponad 170 samolotów tego typu, które zostały uziemione po incydencie. We wtorek ukazał się raport, z którego wynika, iż podczas kontroli wykryto "niedokręcone bolce" w wielu panelach tych samolotów, a jak przekazał ekspert ds. bezpieczeństwa samolotów, liczba maszyn z usterkami "jest bliska 10 i może wzrosnąć".

Czy polskie Boeingi przejdą inspekcję?

W związku z zaleconą inspekcją w Stanach Zjednoczonych portal i.pl skontaktował się z Urzędem Lotnictwa Cywilnego w Polsce, by dowiedzieć się, czy planowane jest badanie polskich Boeingów. Rzecznik prasowy Karina Lisowska zdradziła, że w Polsce nie zostanie przeprowadzona taka kontrola, ponieważ żadna z polskich linii lotniczych nie dysponuje tą wersją Boeinga.

"W Polsce żadna z linii lotniczych nie użytkuje tej wersji. Nie ma zasadności sprawdzania wszystkich Boeingów, które polskie linie użytkują. Ta dyrektywa amerykańska dotyczy tylko Boeingów w wersji 737 MAX 9. W Polsce nie ma takiego Boeingu. Ani Polskie Linie Lotnicze LOT, ani Enter Air, ani Buzz Airlanes nie użytkują tej wersji samolotów" - wyjaśniła Lisowska.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Dodała również, że "musi być dyrektywa, która by nakazywała jakieś inspekcje"

"Usterka mogłaby dotyczyć tylko wersji 9. My tych samolotów nie mamy, więc nie możemy sprawdzać innych, ponieważ to są inne wersje samolotów, nie mają tych drzwi. Tam wypadła "zaślepka". My nie mamy samolotów z taką zaślepką. Albo mamy normalne drzwi, albo jest pełen kadłub" - uzupełniła.

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu