Choć wiele osób umie korzystać z najnowszych technologii, wciąż potrzebne jest podnoszenie kompetencji. Kampania „W cyfrowym świecie” to odpowiedź na chęć zwiększania wiedzy społeczeństwa na temat bezpiecznego korzystania z Internetu, a także ochrony prywatności w sieci. Zainteresowani otrzymają praktyczne porady, jak obsłużyć aplikacje ułatwiające codzienne życie.
Audycje radiowe są skierowane w szczególności do osób z niższymi kompetencjami cyfrowymi, w tym seniorów, dla których nowoczesne technologie mogą wydawać się niedostępne. Treści będą przekazywane w sposób przystępny.
– Naszym priorytetem jest przygotowanie obywateli na wyzwania, jakie niesie cyfrowa transformacja – podkreślił wiceminister cyfryzacji Paweł Olszewski.
Jak dodał, każdy może swobodnie poruszać się w przestrzeni online, szczególnie w zakresie administracyjnym. Jednym z elementów kampanii będzie promocja e-usług publicznych, w tym aplikacji mObywatel. Pojawią się informacje o nowych funkcjach, zwiększających bezpieczeństwo użytkowników, jak w przypadku zastrzegania numeru PESEL czy funkcji „Bezpiecznie w sieci”.
MC wskazuje, że nie zabraknie porad, jak unikać oszustw, chronić dane osobowe czy stawiać czoła aktualnym wyzwaniom.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
Źródło:
