Nowoczesne technologie w tradycyjnej firmie
WARS zdecydował się na krok w przyszłość, wprowadzając płatności biometryczne w restauracji stacjonarnej WARS, zlokalizowanej przy Dworcu Zachodnim w Warszawie. Technologia PayEye, opracowana przez polski fintech, łączy skan tęczówki oka i twarzy, umożliwiając płatności bez fizycznych środków płatniczych. To innowacyjne podejście ma na celu uproszczenie i przyspieszenie procesu płatności, co jest szczególnie ważne w dynamicznym środowisku kolejowym.
PayEye to system, który nie tylko ułatwia płatności, ale także otwiera drzwi do integracji z innymi cyfrowymi rozwiązaniami. Dzięki temu możliwe jest np. automatyczne potwierdzenie pełnoletniości przy zakupie produktów objętych ograniczeniami. Technologia ta jest przygotowana do współpracy z aplikacją mObywatel, co dodatkowo zwiększa jej funkcjonalność i potencjał zastosowania w różnych obszarach.
– Cieszy mnie, że WARS kontynuuje pracę i wdraża rozwiązania, które pozwalają uprościć i uporządkować procesy. To krok w stronę nowoczesnych, efektywnych zmian – mówi Radosław Groblewski, prezes zarządu WARS.
Pilotaż systemu PayEye
Pilotaż systemu PayEye ma charakter testowy i jest kluczowy dla oceny technicznego działania oraz komfortu obsługi. WARS zamierza dokładnie przeanalizować poziom akceptacji tej technologii wśród pasażerów i klientów. Wyniki testów będą miały wpływ na decyzje dotyczące dalszego wdrażania tej technologii w innych obszarach działalności firmy.
WARS planuje nie tylko wykorzystanie technologii w gastronomii, ale także rozważa jej zastosowanie w zakupie biletów oraz dostępie do dodatkowych usług kolejowych. To część szerszej strategii cyfrowej transformacji, której celem jest stworzenie nowoczesnego, zintegrowanego ekosystemu usług kolejowych.
– WARS, jako narodowy operator gastronomiczny z 77-letnią historią, chce czerpać z bogatego doświadczenia, ale jednocześnie otwierać się na nowe kanały sprzedaży i potrzeby nowych klientów – mówi Mikołaj Pawlak, dyrektor wykonawczy Biura Strategii i Marketingu WARS.
– Widzimy coraz więcej pasażerów z młodszych pokoleń, dla których marka WARS nie jest jeszcze rozpoznawalna. Dlatego sięgamy po nowoczesne technologie, które pozwolą nam lepiej odpowiadać na ich oczekiwania –dodaje.
Transformacja cyfrowa w WARS-ie
Wprowadzenie płatności spojrzeniem to tylko jeden z elementów szerszej strategii cyfrowej transformacji WARS. Firma dąży do stworzenia nowoczesnego ekosystemu usług, który będzie oparty na personalizacji, automatyzacji i wygodzie pasażera. Dzięki temu WARS chce lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów i dostosować się do nowych trendów na rynku.
Personalizacja i automatyzacja to kluczowe elementy strategii WARS. Dzięki nim firma chce zapewnić pasażerom bardziej spersonalizowane doświadczenia, co ma zwiększyć ich zadowolenie i lojalność. Automatyzacja procesów ma z kolei na celu zwiększenie efektywności operacyjnej i obniżenie kosztów.
źródło: PAP
