Spis treści
Dzięki niezawodnym maszynom łatwiej pilnuje się rozkładu jazdy
PKP Intercity poinformowało, że systematycznie przyjmuje kolejne lokomotywy produkowane przez polskiego producenta. Zamówienia obejmują 96 maszyn, obecnie odebrano sześćdziesiątą szóstą. Modele Griffin EU160 służą od pięciu lat, spółka jest największym odbiorcą tych maszyn.
To sprawdzona konstrukcja o prędkości maksymalnej 160 km/h, która zastępuje starsze lokomotywy, nieosiągające takiej prędkości oraz wyeksploatowane lokomotywy elektryczne serii EP09, podkreślono.
Nowe maszyny są niezawodne, co pozwala zwiększyć punktualność pociągów. Za eksploatację odpowiadają zakłady w Warszawie i Gdyni, teraz dwie trafiły do Krakowa.
W planach rozszerzenie oferty wagonów
W tym roku, oprócz lokomotyw, do spółki trafią też wagony. Do końca 2025 r. planowany jest odbiór 119 wagonów, w tym 95 wielofunkcyjnych wagonów COMBO. Fabryka NEWAG realizuje dla PKP Intercity także dwa inne zamówienia oprócz dostawy lokomotyw EU160. Pierwsze to dostawa 63 lokomotyw wielosystemowych o prędkości 200 km/h, z opcją na zamówienie dodatkowych 32 pojazdów. W fabryce w Nowym Sączu będzie też wyprodukowanych 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych. Wartość umów podpisanych z tym producentem wynosi 7,7 mld zł brutto.
Oprócz współpracy z NEWAG PKP Intercity zleca produkcję bądź modernizację taboru firmie H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Poznańska fabryka zbuduje 300 nowych wagonów wraz z możliwością zamówienia dodatkowych 150 pojazdów oraz dostarczy 50 zmodernizowanych wagonów. Z kolei zakład PKP Intercity Remtrak modernizuje 150 wagonów, wskazuje przewoźnik.
Źródło: PAP
