Spis treści
Nowe lokomotywy i zmodernizowane wagony
W 2025 roku PKP Intercity planuje wprowadzenie do swojej floty 38 nowych lokomotyw. Te nowoczesne maszyny mają na celu zwiększenie efektywności przewozów oraz skrócenie czasu podróży. Ponadto przewoźnik zamierza zmodernizować 119 wagonów, z czego 95 to wagony COMBO, które oferują różnorodne udogodnienia dla pasażerów.
W wagonach COMBO, które obecnie posiada PKP Intercity, wydzielono przedziały rodzinne, przedział dla osób z niepełnosprawnościami, w tym poruszających się na wózku. W pojazdach znalazła się też część bezprzedziałowa i przestrzeń, w której można przewieźć rowery.
Inwestycje w infrastrukturę
PKP Intercity nie tylko inwestuje w tabor, ale również w infrastrukturę kolejową. W 2024 roku zakończono prace związane z przebudowami bocznic kolejowych w Krakowie, Szczecinie oraz Wrocławiu. W dwóch ostatnich lokalizacjach zostały wybudowane m.in. nowoczesne całoroczne myjnie. Łączna zainwestowana kwota w rozbudowę infrastruktury własnej przewoźnika za 2024 rok wyniosła 148 mln zł.
Na 2025 rok przewoźnik planuje dalsze inwestycje, w tym rozbudowę bocznicy w Lublinie i Białymstoku, których łączna szacowana wartość ma wynieść 130 mln zł netto. W trakcie postępowania, które prowadzi spółka, jest m.in. procedura wyboru wykonawcy na budowę nowej lokomotywowni w Warszawie.
PKP Intercity – lider przewozów kolejowych w Polsce
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. Pociągi PKP Intercity przewiozły w ub. r. 78,5 mln pasażerów, czyli o 15 proc. więcej niż rok wcześniej i 33 proc. więcej niż w roku 2022.
Firma oferuje podróże czterema kategoriami pociągów. Twoje Linie Kolejowe (TLK) i InterCity (IC) to połączenia ekonomiczne, zaś Express InterCity (EIC) i obsługiwane pojazdami Pendolino Express InterCity Premium (EIP) - połączenia ekspresowe.
